تثبیت طلا در پی تضعیف دلار/هر اونس 1337 دلار

کدخبر: ۱۵۱۵۹۸
در معاملات روز جمعه در بازارهای جهانی و در پی ضعف دلار، قیمت طلا تثبیت شد تا در آستانه ثبت دومین هفته رشد متوالی خود قرار بگیرد.
تثبیت طلا در پی تضعیف دلار/هر اونس 1337 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.1 درصدی نسبت به آخرین جایگاه روز گذشته خود یکهزار و 337  دلار و20 سنت معامله شد. 
 
رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد گروه معاملاتی لی‌چونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: « تا زمان برگزاری نشست ماه سپتامبر فدرال‌رزرو طلا به شدت وابسته به دلار خواهد بود و می‌تواند در محدوده 1335 تا 1365 دلاری معامله شود.»‌

در آغاز هفته و زمانی که آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا شانس افزایش نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش داد و موجب تضعیف دلار شد، طلا رشد خوبی را تجربه کرده بود.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است چرا که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری شمش را افزایش داده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد با افتی 0.2 درصدی به 94.840 واحد رسید.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، اونس اگر بتواند سطح مقاومتی 1327 دلاری را بشکند می‌تواند تا سطح 1352 دلاری بالا برود.در نشست روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در پایین‌ترین سطح خود نگه داشت و راه را برای بسته‌های محرک بیشتر باز کرد.
 
سیاست‌های پولی تطبیقی مطلوب بازارهای سهام و طلا خواهد بود چرا که نرخ بهره پایین‌ باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌هایی بدون وابستگی به نرخ بهره نظیر طلا و سهام روی‌ بیاورند.
 
دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه با افتی 0.13 درصدی به 950.62 تن رسید. 

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره بدون تغییر چندانی 19 دلارو 60 سنت معامله شد. پلاتین رشدی 0.5 درصدی را به ثبت رساند تا هر اونس از این فلز یکهزار 87 دلار و 50 سنت داد و ستد شود و قیمت هر اونس پالادیوم با 1 درصد افزایش به 689 دلار و24 سنت رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید