تصمیم جدید برای قطعه زمین 347 هکتاری در تهران/«نمایشگاه بین‌اللملی تهران» پارک می‌شود

کدخبر: ۱۵۱۶۰۹
با تغییری کاربری «نمایشگاه بین‌اللملی تهران» ۳۴۷ هکتار از اراضی پایتخت از پهنه کار و فعالیت به پهنه سبز عمومی تبدیل خواهد شد.
تصمیم جدید برای قطعه زمین 347 هکتاری در تهران/«نمایشگاه بین‌اللملی تهران» پارک می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، سال‌هاست که مباحثی درباره واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران مطرح می‌شود. قطعه ارزشمندی در یکی از مناطق تهران که از فعالان بخش خصوصی گرفته تا نهادهای مختلف دیگر مشتریان جدیدی برای آن بودند. حتی یک مرتبه واگذاری بخشی از این نمایشگاه نیز انجام شد اما با حاشیه‌هایی همراه بود که در نهایت این واگذاری لغو شد.

در همین حال اعلام شده است، کمیسیون ماده 5 در آخرین جلسه خود با پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر تغییر پهنه نمایشگاه بین المللی به پارک موافقت کرد.

پژمان پشمچی‌زاده با اعلام این خبر به ایسنا گفته است: براساس طرح تفصیلی نمایشگاه بین المللی واقع در بزرگراه شهید چمران در پهنه‌بندی کار و فعالیت قرار داشت که به پیشنهاد شهردار تهران این پهنه به G111 (فضای سبز عمومی)تغییر کرد.

وی با بیان اینکه با این مصوبه شاهد هم‌پیوندی با بوستان ملت و اراضی باشگاه انقلاب خواهیم بود و نتیجه آن شکل‌گیری یک گستره ممتاز و ویژه برای بهره‌مندی مردم تهران است، گفت: در آخرین جلسه ‌ کمیسیون ماده ۵، کلیات پیشنهاد محمدباقر قالیباف شهردار تهران مبنی بر تبدیل ۳۴۷ هکتار از اراضی پایتخت از پهنه کار و فعالیت به پهنه سبز عمومی تصویب شد.

براساس این پیشنهاد محدوده نمایشگاه بین المللی تهران و سایر عرصه‌های این محدوده از پهنه s با کاربری «کار و فعالیت» به پهنه G111 که به کاربری «فضای سبز عمومی» اختصاص دارد تبدیل و مقرر شد طرح مصوب کمیسیون ماده 5 برای تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید