دومین رشد هفتگی متوالی طلا/ هر اونس 1327 دلار

کدخبر: ۱۵۱۶۴۷
با وجود افت مجدد قیمت طلا در آخرین روز هفته در پی اظهارات قاطع مقامات ارشد فدرال‌رزرو در روز جمعه که منجر به رشد دلار شد، طلا برای دومین هفته متوالی رشد هفتگی را به ثبت رساند.
دومین رشد هفتگی متوالی طلا/ هر اونس 1327 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی 0.4 درصدی نسبت به هفته گذشته یکهزار و 327 دلار و 80 سنت معامله شد تا دومین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت برساند.

آمار ضعیف اشتغال و خدمات در این هفته انتظارات را برای افزایش نرخ بهره کاهش داد، موضوعی که موجب حمایت طلای بدون بهره شد. اما سرمایه‌گذاران همچنان در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره نامطمئن هستند. با وجود این مقامات فدرال‌رزرو همچنان خبر از افزایش نرخ تا پایان سال می‌دهند.

فیلیپ اشتریبل، تحلیلگر ارشد بازار RJO در شیکاگو اعلام کرد: «با وجود انتظارات جدید که فدرال‌رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره است،  طلا و نقره واقعا تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

پس از سخنان اریک روسنگرن، رئیس فدرال‌رزرو بوستون مبنی بر اینکه اگر بانک مرکزی آمریکا تاخیر در افزایش نرخ بهره را بیشتر کند با خطرات فزاینده‌ای مواجه خواهد شد، دلار در برابر سبد ارزهای اصلی افزایش یافت و طلا با افت قیمت مواجه شد.

افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص این که پس از افزایش نرخ بهره در دسامبر گذشته فدرال‌رزرو از افزایش بیشتر نرخ بهره صرف‌نظر کرده است، موجب رشد 26 درصدی طلا در سال جاری شده است.

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا  در نشست سیاست‌گذاری روز پنجشنبه خود، اعمال سیاست‌های تسهیلی بیشتر را از دستور کار خود خارج کرد، انتظارات برای واگرایی بیشتر سیاست‌های پولی در آمریکا و منطقه یورو تعدیل شد. 

روز پنجشنبه، دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.13 درصدی به 950.62 تن رسید. تقاضای طلا در آسیا نیز در این هفته همچنان کم‌عمق پایین ماند. 

در بازار فلزات گرانبهای دیگر نقره 2.11 درصد افت قیمت داشت تا هر اونس از این فلز گرانبها 19.18 دلار معامله شود. قیمت هر اونس پلاتین نیز به 1061.35 دلار رسید و هر اونس پالادیوم 674.5 دلار دادوستد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید