جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر:

در مبارزه با فساد خط قرمز نداریم/ مدیر بانک دی را به محض اعلام خطا برکنار کردیم/ فساد شهرداری پیگیری می‌شود

کدخبر: ۱۵۱۷۰۹
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به محض اعلام خطا در بانک دی دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند. دولت در پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد. در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداری هم سریعاً پیگیری کرده و از نهادهای مرتبط نظیر وزیر کشور گزارش خواسته‌ایم.
در مبارزه با فساد خط قرمز نداریم/ مدیر بانک دی را به محض اعلام خطا برکنار کردیم/ فساد شهرداری پیگیری می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (شنبه) در جلسه شوراي اداري استان بوشهر كه با محوريت اقتصاد مقاومتي برگزار شد، با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث واحدهاي جديد نيروگاه اتمي بوشهر، افزود: همه اين موفقيت ها در حوزه هسته اي نشان مي دهد كه فشارها و تحريم ها عليه ملت ايران براي اين بوده است كه مردم به مسئولين كشور فشار بياورند اما ملت ايران در پايداري و استقامت خوش درخشيدند.

جهانگيري با يادآوري دستاوردهاي هسته اي و برجام گفت: البته ما بد عهدي طرف مقابل را مي شناسيم اما اين توانمندي در مقامات جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه با پيگيري هاي مداوم آنها را به اجراي تعهدات وادار كند.

وي در بخش ديگري از سخنانش اعتماد مردم به دولت را سرمايه اي اجتماعي ارزيابي و بر حفظ اين سرمايه تاكيد كرد و گفت: اگر اقتصاد ايران از كاهش قيمت نفت كمتر تحت تاثير قرار گرفت به دليل مديريت خوب بود كه جزئي از سرمايه اجتماعي محسوب مي شود.

جهانگيري سپس با اشاره به موضوع حقوق هاي مديران دولتي گفت: قبول داريم كه برخي از پرداخت ها ناعادلانه بود و دولت با جديت با اين موضوع برخورد كرد و ضمن فعال كردن شوراي حقوق و دستمزد و احياي سازمان امور اداري استخدامي كشور منافذ اين پرداخت هاي ناعادلانه را مسدود كرد.

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: تعداد كمي از مديران كشور يعني كمتر از 2 درصد كساني بودند كه حقوق نامتعارف دريافت مي كردند و قوه مجريه تنها قوه اي بود كه در اين پرداخت ها وارد ميدان شد و برخورد كرد اما نبايد به خاطر اين 2 درصد 98 درصد مديران كشور احساس كنند كه با آنها برخورد مي شود.

وي ادامه داد: اتخاذ تصميمات مديريتي شجاعت مي خواهد و نبايد با برخوردهاي نادرست شجاعت تصميم گيري را از مديران سلب كرد البته در كشور دغدغه نسبت به فساد سيستمي كاملا درست است.

جهانگيري در ادامه افزود: وقتي مي گوييم در گذشته تخلف و فساد بوده معنايش اين نيست كه امروز ديگر تخلفي وجود ندارد اما وقتي فسادي به گوش دولتمردان مي رسد سريع واكنش نشان مي دهيم و براي هيچ كس در مبارزه با فساد خط قرمز قائل نيستيم.

رييس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت:‌ وقتي در مبارزه با فساد گفتيم كه اين فرد دوست و هم خط من است و براي برخورد با او خط قرمز قائل شويم آن وقت فساد سيستمي خواهد شد.

جهانگيري افزود: هم در موضوع حقوق ها و هم در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداري سريعاً پيگيري كرده و از نهادهاي مرتبط نظير وزير كشور گزارش خواستم و از دبيرخانه ستاد مبارزه با مفاسد موضوعات را پيگيري مي كنم و از تخلفات گذشت نخواهيم كرد و گزارش ها را به رهبر معظم انقلاب خواهيم داد و در دولت نيز پيگيري خواهيم كرد.

وي به بانك دي اشاره كرد و گفت: به محض اعلام خطا در اين بانك دولت تصميم گرفت مدير آن را بركنار كند. دولت در پيگيري حقوق مردم كوتاه نخواهد آمد و در مسئله صندوق فرهنگيان نيز كه متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگيان كشور است اگر كسي تخلفي كرده بايد با آن برخورد شود. دولت و نهادهاي كشور بايد به مردم اطمينان بدهند كه نسبت به مفاسد حساسيت دارند و با آنها برخورد خواهند كرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید