معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد :

7 هزار تولیدکننده وام میلیاردی گرفتند

کدخبر: ۱۵۱۷۵۸
معاون اول رئیس جمهوری از پرداخت وام‌های میلیاردی به هفت هزار تولیدکننده خبر داد.
7 هزار تولیدکننده وام میلیاردی گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز، معاون اول رئیس جمهوری از پرداخت وام‌ به هفت هزار تولیدکننده خبر داد. اسحاق جهانگیری از پرداخت وام‌هایی خبر داده که پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت میانگین رقم آنها را بیش از یک میلیارد تومان اعلام و عنوان کرده بود که تا پایان نیمه نخست امسال از این شکل وام‌ها به بیش از هفت هزار و 500 واحد اعطا خواهد شد.

در همین حال جهانگیری در قامت رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از تشکیل هیئت ویژه نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای بررسی میدانی عملکرد و تطبیق پیشرفت‌ها نیز خبر داده است.

آن طور که تسنیم گزارش داده، جهانگیری گفت: این هیئت متشکل از نماینده معاون اول رئیس جمهور، نماینده دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و نماینده دستگاه ذی‌ربط است.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: 24 بند به‌عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است که هریک از این بندها گاه از چند بخش درونی برخوردار است و آنچه اهمیت دارد همه این بندها و نکات موجود در این سیاست‌ها را به دستگاه‌های ذی‌ربطش ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: دستگاه‌ها بر مبنای این ابلاغیه سیاست‌ها و برنامه‌های کاری خود را مشخص کرده و به دولت فرستاده‌اند که این سیاست‌ها را در 12 برنامه ملی تقسیم کرده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متولی هر یک از این برنامه‌های ملی یکی از وزراست و شماری از اعضای دولت در آن عضویت دارند.

جهانگیری افزود: به‌عنوان نمونه برنامه‌ای با عنوان گفتمان اقتصاد ملی داریم که رئیس سازمان صدا و سیما ریاست آن را به‌عهده دارد و وزرای ارشاد، بهداشت و آموزش عالی، رئیس سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌های مرتبط در آن عضویت دارند.

وی گفت: در این برنامه قرار است برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در آینده برنامه ریزی شود.

جهانگیری افزود: کارگروه ملی دیگر با نام برون‌گرایی به‌ریاست وزیر اقتصاد و عضویت وزرای خارجه، صنعت، معدن و تجارت و شمار دیگری از وزرا ایجاد شده است که موضوع تعامل با جهان خارج را برای راهکارهای برون‌گرایی اقتصاد بررسی می‌کند.

وی گفت:‌ همچنین در این کارگروه ملی قرار است اطلسی برای روابط خارجی تهیه شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار اخیر اعضای این کارگروه با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری بر تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، آفریقایی و آمریکای لاتین تأکید فرمودند.

جهانگیری گفت:‌ تقویت ارتباط با هر یک از این مجموعه کشورها می‌تواند بخشی از هدف‌های اصلی ما در زمینه صادرات و دیگر امور اقتصادی باشد، ما از قبل ارتباط با دیگر کشورهای جهان به منابع، فناوری و بازار نیاز داریم.

وی همچنین از ایجاد 12 کارگروه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این کارگروه‌ها بررسی و برنامه‌ها مشخص می‌شود که البته بحث‌های مرتبط با این موضوع انجام و برنامه‌هایش تا حدی نهایی شده، به ستاد ارسال و بسیاری از آنها تصویب شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: هدف رهبر معظم انقلاب از این نامگذاری این بود که نتیجه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ملی مشخص شود و حتی در سخنرانی نوروزی‌شان نیز جهت برنامه‌ها را اعلام و برخی از مصادیق را بیان کردند.

جهانگیری افزود: این سبب شد که از میان برنامه‌های بلندمدت، برنامه‌های کوتاه‌مدت را جدا کردیم، برنامه‌هایی که می‌تواند امسال به تحرک اقتصادی کمک کند.

وی گفت:‌ بر این اساس 120 طرح مشخص شد و در هیئت دولت یا ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

جهانگیری تأکید کرد: جهتگیری این طرح‌ها این است که امسال باید اقتصاد و سرمایه گذاری در کشور رشد قابل قبولی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: با گذشت چند ماه از اجرای این طرح‌ها طبق شاخص‌هایی که به دست ما رسیده، حرکت خوبی در اقتصاد کشور ایجاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید