افت قیمت نفت در آستانه انتشار آمار اقتصادی چین/ نفت آمریکا 45 دلار

کدخبر: ۱۵۱۸۴۹
 در پی نگرانی‌ها در خصوص افزایش فعالیت‌های حفاری در آمریکا، قیمت نفت در معاملات اولیه روز سه‌شنبه کاهش یافت.
افت قیمت نفت در آستانه انتشار آمار اقتصادی چین/ نفت آمریکا 45 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، بازارها در انتظار آمار فعالیت‌های اقتصادی چین هستند که قرار است در ادامه روز منتشر شود. آماری که نشان می‌دهد تقاضای نفت خام تا چه حد قدرتمند است.

هر بشکه نفت برنت با افتی 33 سنتی نسبت به جلسه گذشته 47 دلار و 99 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 39 سنت کاهش به 45 دلار و 90 سنت رسید.
 
معامله‌گران اعلام کردند سقوط قیمت نفت در روز سه‌شنبه نشان‌دهنده این موضوع است که فعالیت حفاری در آمریکا هنوز نگران‌کننده است. 

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC گفت: «افت هفته گذشته موجودی ذخایر نفتی آمریکا موجب صعود نفت شده بود و مردم اندکی فرصت فروش پیدا کردند.»

افت 4 درصدی قیمت نفت از هشتم سپتامبر، رشد 10 درصدی اولین هفته ماه سپتامبر را از بین برد، رشدی که به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص ثابت نگهداشتن سطح تولید ایجاد شده بود.

بانک ANZ در یادداشتی نوشت: «تقاضای سرمایه‌گذاران برای کالاهای اساسی همچنان ضعیف‌ باقی مانده است. هر گونه اخبار اقتصادی ناامیدکننده‌ای از سوی چین باعث فشار نزولی بیشتر روی قیمت‌ها خواهد شد.»

امروز قرار است چین آمار تولید صنعتی و خرده‌فروشی ماه آگوست و همچنین نمودارهای سرمایه‌گذاری ثابت خود را منتشر کند. این در حالی است که پالایشگاه‌های دولتی چین آماده صادرات نفت و بنزین بیشتر در ماه‌های آینده هستند. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید