ادامه روند نزولی طلا در پی تقویت دلار/ هر اونس 1320 دلار

کدخبر: ۱۵۱۹۱۰
پس از افت 0.6 درصدی اونس در جلسه گذشته، قیمت طلا در معاملات اولیه روز چهارشنبه روند نزولی خود را حفظ کرد. این در حالی است که ازش دلار در برابر ین تقویت شده است.
ادامه روند نزولی طلا در پی تقویت دلار/ هر اونس 1320 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با افتی 0.1 درصدی نسبت به روز گذشته، یکهزار و 1320 دلار و 20 سنت معامله شد.
 
بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد تا سیاست نرخ بهره منفی بحث برانگیز خود را محور تسهیلات پولی آتی خود قرار دهد و تضمین داده که با کاهش بیشتر و گسترش خرید دارایی این سیاست‌ها را ادامه دهد.  

در معاملات ارزی روز چهارشنبه، دلار دستاورد قابل‌توجهی در برابر ین کسب کرد. هر دلار با رشدی 0.3 درصدی 102.82 ین معامله شد.

بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا با رسیدن به سطح  1.752 درصدی  بالاترین سطح سه ماه اخیر خود را تجربه کرد، این رقم از هفته گذشته بیش از 0.2 درصد رشد داشته است.

درآمد خانواده‌های آمریکایی با ثبت بیشترین رشد خود در سال 2015 به سال‌ها رکود خود پایان داد و نشان داد که بهبود رکود بزرگ در نهایت به شهروندان عادی نیز رسیده است.

در پی بازار قدرتمند مسکن و هزینه‌های زیرساختی دولت، تولید کارخانه‌ها و میزان خرده‌فروشی چین نیز در ماه آگوست سریع‌تر از حد انتظار بوده است. 

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.47 درصدی در روز سه‌شنبه به 935.49 تن رسید.
 
سهام آسیایی نیز در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای خود نزدیک شد، افتی که ناشی از سقوط قیمت نفت و نگرانی در خصوص عرضه مازاد جهانی بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید