مسعود خوانساری مطرح کرد:

آنچه به برند شدن بنگاه‌ها کمک می‌کند/پرقدرت‌ترین نیروی فشار به دولتمردان چیست؟

کدخبر: ۱۵۱۹۵۰
رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: چون پرقدرت‌ترین نیرویی که می‌تواند به دولتمردان فشار بیاورد رسانه‌ها هستند، بنابراین رسانه‌ای شدن مشکلات می‌تواند به حل مشکلات سرمایه‌گذاران کمک کند.
آنچه به برند شدن بنگاه‌ها کمک می‌کند/پرقدرت‌ترین نیروی فشار به دولتمردان چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود خوانساری، حدود سه دهه کار مدیریتی در پست‌های مختلف دولتی کرده است. از جمله سمت‌های او در بخش‌های اقتصادی دولت‌ها، معاونت وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزارت راه بوده است. با وجود این، چند سالی می‌شود که دیگر به جای دولت، در پارلمان بخش خصوصی فعالیت می‌کند. تجربه چندین‌ساله ریاست بر کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی تهران را دارد و به واسطه همین سمتش ارتباط نزدیکی با فعالان اقتصادی این بخش داشته است. خودش نیز کارهای اقتصادی کرده و مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری آتی سامان را هم در تجربه کاری خود دارد.

خوانساری که پس از این در سال 1394 رئیس اتاق تهران می‌شود، در گفت‌وگویی که در کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» منتشر شده، در مورد نقش رسانه‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری بیشتر از هرچیز به بحث برند شدن واحدهای تولیدی از طریق رسانه‌ها اشاره و اظهار می‌کند: الان تبلیغات حرف اول را می‌زند. یعنی مهم‌ترین بحث مربوط به محصول تولیدی شما بحث تبلیغات و برند شدن است. من فکر می‌کنم اصل کار برند شدن به کار رسانه‌ها و موضوع تبلیغات برمی‌گردد. هم‌اکنون در بازار ممکن است محصولی ۵۰ واحد و محصولی دیگر ۱۰۰ واحد قیمت‌گذاری شده باشد اما این به معنای آن نیست که یک محصولی دو برابر دیگری ارزش دارد، بلکه این قیمت ۱۰۰ واحدی بخشی از نان برند شدن خود را می‌خورد.

پس از این، وی به افزایش اهمیت رسانه‌ها در آینده اشاره می‌کند و در مورد میل سرمایه‌گذاران به رسانه‌ای شدن مشکلات خود یادآور می‌شود که چون پرقدرت‌ترین نیرویی که می‌تواند به دولتمردان فشار بیاورد رسانه‌ها هستند، بنابراین رسانه‌ای شدن مشکلات می‌تواند به حل مشکلات سرمایه‌گذاران کمک کند.

در عین حال در مورد نحوه استفاده سرمایه‌گذاران از اطلاعات رسانه‌ها بیان می‌کند: اینکه در شرایط پرنوسان استفاده و مراجعه به رسانه‌ها بیشتر می‌شود و در عین حال اکنون رسانه‌ها کمتر به مشکلات و مسائلی می‌پردازند که دولت منجر به آن می‌شود.

در همین حال وی خاطرنشان می‌کند مبنای پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذاران فقط اطلاعات رسانه‌ای نیست بلکه سرمایه‌گذاران با در جریان قرار گرفتن از اطلاعات چندین رسانه‌ و با اتکا به تحلیل خود از رفتار‌ها در داخل کشور برنامه‌ریزی و پیش‌بینی می‌کنند. چرا که از نگاه خوانساری، نمی‌توان صرفا به اطلاع منتشرشده در یک رسانه اکتفا کرد.

متن کامل این مصاحبه را در کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری»  می‌توانید بخوانید.

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری» به تالیف ابراهیم علیزاده، تحلیل 15 اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری است که اخیرا توسط انتشارات دنیای‌اقتصاد منتشر شده است.مراکز فروش این کتاب، فروشگاه دنیای اقتصاد به شماره تلفن 87762747 و پخش ققنوس به شماره تلفن 66408640 است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید