استارت چهارمین سفر آمریکایی روحانی از فردا/ نخستین مقصد: مارگاریتا

کدخبر: ۱۵۱۹۸۴
حسن روحانی برای چهارمین بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، فردا با هدف شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی سفری دوره‌ای به آمریکای جنوبی و شمالی می‌شود و در نخستین مقصد برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها به ونزوئلا می‌رود.
استارت چهارمین سفر آمریکایی روحانی از فردا/ نخستین مقصد: مارگاریتا

به گزارش اقتصادنیوز، حسن روحانی در نخستین برنامه سفر دوره‌ای خود به عنوان رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار می شود مشارکت خواهد کرد و ضمن ایراد نخستین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.

رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها قرار است با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفتگو کند.

همچنین پس از اجلاس ونزوئلا، حسن روحانی و هیات همراه به دعوت رسمی رئیس جمهور کوبا و برای دیداری دو جانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.

دیدار و گفتگو با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و رائول کاسترو رئیس جمهور این کشور، مذاکره هیات‌های عالیرتبه و امضای اسناد متعدد همکاری از اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده برای روحانی در کوبا اعلام شده است.

در آخرین مرحله از سفر، روحانی برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد. این چهارمین سفر حسن روحانی به نیویورک در دوران ریاست‌جمهوری او خواهد بود.

بر این اساس، دیدار با تعدادی از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری سایر برنامه های رئیس جمهور در نیویورک را تشکیل می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید