بازار کم‌رمق این روزها/ بازهم ثبت کارنامه‌ای منفی برای بورس

کدخبر: ۱۵۱۹۹۷
معاملات هفته جاری بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس افت 286 واحدی، معادل 0.4 درصد را تجربه کرد و ارتفاع 76 هزار و 455 واحد را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل در معاملات هفته‌ای که گذشت، 286 واحد کاهش یافت. این شاخص که در ابتدای معاملات هفته جاری در ارتفاع 76 هزار و 742 واحدی قرار داشت، طی معاملات در بازار هفته جاری تا ارتفاع 76 هزار و 455 واحدی پایین آمد.

در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاخص در مسیر نزولی قرار گرفت و طی انجام معاملات در این روز بود که به افت 101 واحدی دامن زد. اگرچه شاخص در بازار روز یکشنبه تغییر مسیر داد و معاملات خود را با رشدی ناچیز به پایان رساند.

در روز سه‌شنبه هفته جاری بعد از یک روز تعطیلی بازارهای داخلی، نماگر بورس بازهم مسیر نزولی خود را در پیش گرفت و افت 199 واحدی را تجربه کرد.

در آخرین روز کاری هفته جاری نیز، معاملات در حالی به پایان رسید که بازار ارزش معاملات زیادی نداشت و نماگر رشد کم‌‌عمقی را تجربه کرد. در این روز شاخص تنها 11 واحد رشد کرد و در ارتفاع 76 هزار و 455 واحدی ایستاد.

به هرحال معاملات در هفته جاری در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس افت 286 واحد معادل 0.4 درصد را تجربه کرد و ارتفاع 76 هزار و 455 واحد را در کارنامه خود ثبت کرد.

از آنجا که اخبار محرکی در بازار سرمایه وجود ندارد، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازار حداقل تا پایان شهریورماه به فضای رکودی خود ادامه می‌دهد. اگرچه از نظر آنها اصلی‌ترین علت افت بورس نبود نقدینگی در بازار است که معاملات در گروه‌های مختلف را تا حد بسیاری تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین به نظر می‌رسد باید در انتظار ورود نقدینگی‌های جدید به بازار سرمایه باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید