سقوط قیمت نفت درپی بازگشت لیبی و نیجریه به بازارهای جهانی/ نفت برنت 46 دلار

کدخبر: ۱۵۲۰۲۱
در پی نگرانی‌ها در خصوص افزایش احتمالی تعداد دکل‌های نفتی آمریکا و صادرات مجدد نیجریه و لیبی، قیمت نفت در معاملات روز جمعه سقوط کرد.
سقوط قیمت نفت درپی بازگشت لیبی و نیجریه به بازارهای جهانی/ نفت برنت 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در معاملات امروز، قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی 40 سنتی به 46 دلار و 19 سنت رسید، در حالی که هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 38 سنت کاهش 43 دلار و 53 سنت معامله شد.

بانک ANZ در یادداشتی اعلام کرد: « تحلیلگران روی فعالیت‌های حفاری آمریکا متمرکز خواهند شد و افزایش مجدد احتمالی دکل‌ها نگرانی‌ها را در خصوص تقویت تولید آمریکا افزایش خواهد داد.»

آمار بیکرهیوز در هفته منتهی به 16 سپتامبر در ادامه امروز منتشر خواهد شد. هر بشکه نفت WTI از ابتدای آگوست تاکنون بالای 40 دلار قیمت داشته است و همین موضوع باعث شده تا تعداد دکلهای آمریکا با رشد مواجه شود. حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 9 سپتامبر 7 دکل دیگر به خط تولید اضافه کردند تا با ثبت 414 دکل بیشترین تعداد دکل‌ها را از فوریه تجربه کنند.
 
معامله‌گران همچنین معتقدند، بازگشت لیبی و نیجریه به خط تولید می‌تواند به تعادل رسیدن بازار جهانی نفت خام را با مشکل مواجه کند.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد صادرات خود را از بنادر اصلی این کشور در چند روز آینده مجددا از سر خواهد گرفت. شرکت اگزون‌موبایل نیز آماده است تا نفت خام کوآ ایبو نیجریه را تا پایان سپتامبر صادر کند.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید