سقوط هفتگی نفت در پی نگرانی‌ درباره عرضه مازاد/ نفت برنت 45 دلار

کدخبر: ۱۵۲۰۵۹
با افت 2 درصدی در روز جمعه، نفت خام در پایان هفته و در پی نگرانی از عرضه مازاد جهانی به پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر خود رسید.
سقوط هفتگی نفت در پی نگرانی‌ درباره عرضه مازاد/ نفت برنت 45 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، سقوط بازار سهام آمریکا و تقویت دلار نیز روی قیمت نفت و دیگر کالاهای اساسی دلاری تاثیر گذاشته است. پس از قطعی خط انتقال بنزین اصلی کلونیال، یکی از کلیدی‌ترین واحدهای بی‌پی در ایندیانا، قیمت بنزین رشدی 2 درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی 5 درصدی نسبت به هفته گذشته به 45 دلار و 77 سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ثبت افتی 6 درصدی در مقایسه با آخرین جایگاه خود در هفته گذشته 42 دلار و 74 سنت معامله شد. 

جیم ریتربوش مشاور بازارهای نفتی شرکت ریتربوش اعلام کرد: «معاملات نفت خام روندی نزولی را در پیش گرفته است. نفت WTI این پتانسیل را دارد که حتی به محدود 39 دلاری نیز سقوط کند.»
 
پس از اینکه یک منبع آگاه اعلام کرد: ایران در ماه آگوست صادرات نفت خام خود را به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسانده است، قیمت نفت سقوط کرد.

ایران و عربستان در آستانه نشست 26 تا 28 سپتامبر الجزایر در حال افزایش صادرات خود هستند. در این نشست قرار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و دیگر تولیدکنندگان بزرگ در خصوص فریز تولید به بحث بپردازند. اکثر شرکت‌کنندگان در مورد حصول توافق تردید دارند.

همچنین نشانه‌هایی از بازگشت نیجریه و لیبی به خط تولید وجود دارد. این دو کشور در پی ناآرامی‌های و درگیری‌های داخلی اخیر با کاهش صادرات مواجه شده بودند.

آمارها نشان می‌دهد، ارقام هفتگی تعداد دکل‌های آمریکا برای یازدهمین هفته در 12 هفته اخیر افزایش داشته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید