جهانگیری در گردهمایی فرماندهان مهندسی جنگ و جهاد:

بازار ایران برای حجم تولید داخل کافی نیست/ بی‌سابقه‌ترین ذخیره گندم را داریم

کدخبر: ۱۵۲۱۳۴
معاون اول رئیس جمهور توسعه صادرات غیرنفتی را از جمله برنامه های دولت در سال 95 دانست و گفت: بازار ایران برای حجم تولیدات داخل کفایت نمی کند و همزمان با تلاش برای افزایش تولید باید به فکر راه یابی به بازارهای بین المللی نیز باشیم.
بازار ایران برای حجم تولید داخل کافی نیست/ بی‌سابقه‌ترین ذخیره گندم را داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري صبح امروز (يكشنبه) در بيست و هشتمين گردهمايي فرماندهان مهندسي رزمي جنگ و جهاد كه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، با بيان اينكه ايران در ناآرام ترين منطقه كره زمين واقع شده است به درگيري ها و خونريزي هاي كشورهاي اطراف اشاره و خاطرنشان كرد: راه اندازي گروه هاي تكفيري با دو هدف انجام شد كه يكي ضربه زدن به چهره رحماني اسلام و هدف ديگر به مخاطره انداختن امنيت ايران بود.

معاون اول رئيس جمهور افزود: به فضل الهي و با همت و تلاش نيروهاي مسلح، نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي كشور، ايران امروز امن ترين كشور منطقه است و در اين ميان سردار سليماني عزيز به شاخصي تبديل شده است كه همه ملت ايران، همه انقلابيون دنيا و همه مسلمانان جهان به او علاقمند هستند كه البته در نقاط مختلف كشور از اين گونه افراد زياد داريم.

وي با اشاره به اينكه دشمن ديگر به سمت جنگ و مبارزه با ملت ايران حركت نخواهد كرد، افزود: دشمنان براي اينكه به ايران ضربه بزنند، جنگ تمام عيار اقتصادي عليه كشور آغاز كردند.

جهانگيري با اشاره به اينكه تحريم ها در كنار برخي سوء مديريت ها در داخل كشور، شرايط سختي را براي اقتصاد كشور بوجود آورد، گفت: با كمك فرزندان اين كشور در جبهه ديپلماسي، توطئه دشمنان خنثي شد و ملت ايران نشان داد در اين عرصه نيز مي تواند با شش قدرت بزرگ دنيا پاي ميز مذاكره بنشينند و سربلند بيرون بيايند.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: در اين شرايط موضوع مهم اين بود كه در مقابل چنين دشمنان بي رحم چه سياستي را بايد در پيش بگيريم. مقام معظم رهبري سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي را ابلاغ كردند و اين سياست ها نه فقط براي دوران تحريم بلكه بايد اقتصاد كشور را در همه شرايط در برابر تكانه هاي بيروني مقاوم كند.

وي با تاكيد براينكه اقتصاد كشور بايد بتواند در مقابل تحريم هاي سخت و دشوار روي پاي خود بايستد، تصريح كرد: بر اساس رويكرد اقتصاد مقاومتي،‌اقتصاد كشور بايد متكي به ظرفيت هاي داخلي باشد كه اين ظرفيت ها هم شامل نيروهاي مديريتي و هم شامل نيروي انساني جوان، تحصيلكرده و پرنشاط است.

معاون اول رئيس جمهور توسعه صادرات غيرنفتي را از جمله برنامه هاي دولت در سال 95 دانست و گفت: بازار ايران براي حجم توليدات داخل كفايت نمي كند و همزمان با تلاش براي افزايش توليد بايد به فكر راه يابي به بازارهاي بين المللي نيز باشيم.

جهانگیري با تاكيد براينكه حيات توليد به فروش و بازار متكي است، افزود: در بخش توليد و صادرات نفت و گاز و سرمايه گذاري در ميادين مشترك بايد به صورت جدي تلاش كنيم.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه بيشترين طرح هاي اقتصاد مقاومتي متعلق به وزارت جهاد كشاورزي است اظهار داشت: اين وزارتخانه عملكرد بسيار خوبي در اين زمينه داشته است و از ساير دستگاه هاي اجرايي موفق تر عمل كرده است.

معاون اول رئيس جمهور با يادآوري اينكه در سال 92 واردات گندم 6.7 ميليون تن بود، گفت: كشوري كه از سوي قدرت هاي بزرگ تحريم شده بود حتماً بايد براي تامين نيازهاي اصلي نظير گندم فكري اساسي مي كرد تا نان مردم با مشكل مواجه نشود اما متاسفانه در آغاز دولت تدبير و اميد، ميزان ذخيره گندم در برخي استان ها به سه روز رسيده بود كه موضوعي بسيار نگران كننده بود.

وي با قدرداني از تلاش هاي وزارت جهاد كشاورزي در توليد گندم گفت: ميزان خريد گندم از كشاورزان 11.5 ميليون تن بوده است. اين نه به دليل افزايش سطح زير كشت گندم بود بلكه اين دستاورد در حالي ايجاد شد كه ميزان سطح زير كشت گندم در سال جاري 200 هزار هكتار كاهش داشته است.

جهانگيري با بيان اينكه هم اكنون كشور در بي سابقه ترين ميزان ذخيره گندم قرار دارد، گفت: يكي از دغدغه هاي امروز اين است كه گندم هاي توليد شده را چگونه ذخيره و نگه داري كنيم.

معاون اول رئيس جمهور از مديران جهادي كشور خواست كارها را به گونه اي بر عهده بگيرند كه از هر نظر همچون كيفيت، زمانبندي اجرا و قيمت تمام شده برتري داشته باشند و مديريت جهادي بايد در اينجا نيز خود را نشان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید