خسروتاج در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس مطرح کرد:

به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم

کدخبر: ۱۵۲۱۵۲
مجتبی خسروتاج در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس بر رابطه برد ـ برد با انگلیس تأکید کرد.
به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم

به گزارش اقتصادنیوز، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت و رئیس كل سازمان توسعه تجارت ایران، در دیدار با لرد لامونت، نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس، در تهران با اعلام این موضوع که در زمینه اقتصادی به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم، عنوان کرد: میزان واردات ایران از بریتانیا نسبت به صادرات به آن كشور، فاصله زیادی دارد که باید تعادلی در این زمینه با افزایش صادرات محصولات ایرانی به بریتانیا ایجاد شود.

خسروتاج در این دیدار همچنین با تأکید بر اهمیت احيا و توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای و بانکی بین دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بدون روابط موثر بانكي و بيمه‌اي، كارآمد نخواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت سپس با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی به بخش خصوصي و فعالان اقتصادي كشور از جایگاه رقابتی انگلستان طي دهه آينده در اروپا و دنيا در بخش تجارت و صنعت، اظهار کرد: براي تجار ما مهم است كه بدانند بريتانيا در طی دهه آینده در چه بخش‌هايي توان رقابتی خواهد داشت تا بنگاه‌ها و فعالان اقتصادي ما نيز در چارچوب آن بخش‌ها، برنامه‌ريزي و تصمیم‌گیری مناسب انجام دهند.

آن طور که روابط عمومی سازمان توسعه تجارت گزارش داده، تسهیل صدور رواديد و افزایش سطح همکاری‌های دو جانبه برای اعطای تسهیلات اعتبار خریدار و همکاری در زمینه کاهش نرخ ریسک کشوری در بین کشورهای OECD از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئيس كل سازمان توسعه تجارت ایران بود.

لرد لامونت نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود همکاری میان دو کشور، بر حل و فصل مسائل بانکی تاكيد کرد و گفت: در راستاي مذاكرات انجام شده با وزير امور خارجه آمريكا همچنين اوفك (OFAC)، نمايندگان خزانه‌داري آمريكا و ساير اشخاص ذيربط به دنبال حل و فصل مشكلات باقي مانده هستند.

او همچنین ضمن اشاره به انجام تعامل برخي بانك‌هاي كوچك با ايران، بخشی از این مسائل را مربوط به عدم تطبيق استانداردهای بانکی ايران با دنيا دانست و گفت: این مسئله باعث كندي كار و ايجاد مشكلات فني مي‌شود.

نماينده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران در خصوص مسايل مربوط به رواديد هم گفت كه فرايند تسهيل رواديد يك موضوع دوجانبه است و با همكاري سفارتخانه‌هاي دو كشور قابل پیگیری است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی انگلیس و ایران افزود: بريتانيا بر اين اعتقاد است كه در بخش‌هاي خدمات مالي و نفت و گاز، زيربناها، ريل و راه آهن، فرودگا‌ه‌ها، خدمات طراحي، مشاوره فني و هوا فضا مي‌توان شرايط بهتري در رقابت با ديگر كشورها ايجاد کرد.

در این جلسه قرار شد طرفین با تبادل هیات‌های تخصصی و بررسي كارشناسي، نقشه راه همكاري‌هاي اقتصادي، صنعتي و تجاري دو كشور را در زمینه‌های خدمات مالی و بانکی، نفت و گاز، هوا و فضا، انرژی‌های تجدیدپذیر، دارو و سلامت و تجارت بین‌الملل و ساير موارد مورد علاقه طرفين تهیه و تدوين کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید