نوسان طلا در آستانه پایان نشست فدرال‌رزرو/ هر اونس 1318 دلار

کدخبر: ۱۵۲۲۶۰
پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن برنامه محرک خود را حفظ کرد، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را روی نتیجه‌ سیاست‌های فدرال‌رزرو در خصوص نرخ بهره گذاشته‌اند. در آغاز معاملات روز چهارشنبه و در پی تقویت دلار، قیمت طلا کاهش یافت، اما بعد از آن مجددا با رشد مواجه شد.
نوسان طلا در آستانه پایان نشست فدرال‌رزرو/ هر اونس 1318 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با رشدی 0.1 درصدی نسبت به روز گذشته یکهزار و 318 دلار و 50 سنت معامله شد. بانک مرکزی ژاپن روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا با حفظ برنامه محرک سنگین خود یک هدف نرخ بهره بلندمدت برای خود تعیین کند. 

اما اظهارت ضد و نقیض از سوی مقامات فدرال رزرو موجب ایجاد نوسان در بازارهای مالی شده و توجهات هم‌اکنون به افزایش نرخ بهره در پایان سال جلب شده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «هیچ شانسی برای افزایش نرخ بهره در ماه جاری وجود ندارد، پس اگر فدرال‌رزرو نرخ بهره را بعدازظهر امروز افزایش دهد، ما شاهد سقوط کالاهای اساسی به خصوص طلا، در بازارهای نوظهور خواهیم بود. اگر فدرال‌رزرو نرخ بهره را تغییر ندهد، ما شاهد صعود بزرگی در کالاهای اساسی خواهیم بود و مطمئنا طلا و نقره بالاتر از این خواهند رفت.»

پس از بیانیه بانک مرکزی ژاپن، شاخص دلار که ارزش این واحد پولی را در برابر شش ارز دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد در روز چهارشنبه 0.2 درصد رشد داشته است.

قرار است عصر امروز (به وقت واشنگتن) جانت یلن نتیجه نشست دو روزه فدرال‌رزرو را در کنفرانسی خبری اعلام کند.
 
بر اساس اظهارات وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز، اونس در محدوده 1313 تا 1319 دلاری معامله خواهد شد و فرار از این منطقه جهت‌گیری طلا را مشخص خواهد کرد. با وجود این اگر فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، طلا ممکن است به سطح 1245 دلاری برای هر اونس سقوط کند.

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.41 درصدی در روز سه‌شنبه به 938.75 تن رسید. 

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.9 درصدی 19 دلار و 9 سنت معامله شد، پلاتین بدون تغییر 1025 دلار و 40 سنت برای هر اونس داد و ستد شد و قیمت هر اونس پالادیوم با افتی 0.6 درصدی به 676 دلار و 90 سنت رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید