رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)/ نمایش سامانه موشکی اس 300

کدخبر: ۱۵۲۲۶۹
مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس امروز - چهارشنبه - در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.
رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)/ نمایش سامانه موشکی اس 300

به گزارش اقتصادنیوز، در این مراسم به دلیل حضور رئیس‌جمهور در سفر نیویورک، سرلشگر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد.

باقری در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: ما باید همواره در وضعیتی باشیم که در عرصه نبرد و مقابله با دشمن در برابر هیچ تهدیدی غافلگیر نشویم و این آمادگی ها و سامانه های دفاعی ما هستند که در روز مبادا دشمن را غافلگیر خواهند کرد.

وی گفت: اجتناب از جنگ صرفا با قدرت بالا و آمادگی امکانپذیر است و اگر خواهان صلح و جلوگیری از وقوع جنگ هستیم که هستیم تنها با قدرتمندشدن ساختار نظامی کشور است که می توان به آن رسید.

بر اساس گزارش صداوسیما، سرلشکر باقری افزود: آزمایش های نظامی و رزمایش های نیروهای مسلح طبق زمانبندی تعیین شده ادامه خواهد یافت و تحت هیچ شرایطی مورد تعلیق یا تعویق قرار نخواهد گرفت و هرگاه صلاح بدانیم آنها را رسانه ای خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در واقع پیشرفت و امنیت دو روی یک سکه هستند لذا با ارتقای توان بازدارندگی و دفاعی راهبردی است که می توان دشمن را از خیال پردازی نسبت به جنگ برحذر داشت.

در این مراسم فرماندهان عالیرتبه نیروهای نظامی و انتظامی، وابستگان نظامی سفارتخانه ها در جمهوری اسلامی ایران و دیگر شخصیت ها حضور داشتند.

سرلشگر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و امیر سرلشگر عطاءالله صالحی ، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از جمله مقامات لشگری حاضر در این مراسم بودند.

از جمله ادوات به نمایش درآمده در رژه امروز نیروهای مسلح می توان به سامانه پدافندی اس 300 و سامانه موشکی برد بلند اس 200 توسط قرارگاه خاتم الانبیای ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

یگان های زمینی نیروهای مسلح در این رژه ادواتی همچون نسل جدید تانک ذوالفقار، تانک مدرن چیفتن ساخته شده توسط جهاد خودکفایی ارتش، سامانه پدافند چرخدار بهمن 57، توپ خودکششی 120 کیان، خودرو راکت انداز فجر، موشک بورد متوسط ام 10، نفر بر پست فرماندهی اف 13، تانک بهینه شده سبک سیار به نمایش درآوردند.

در رژه نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ، بخشی از توانمندی های این نیرو به نمایش درآمد که از جمله آنها می توان به برج مراقبت سیار، بمب قاصد، بمب قاصد 3، موشک قدر، سحاب، موشک قائم، موشک قادر، موشک نصر و فکور 90، لانچر 99 ، بمب 500 پوندی لیزری، بمب 500 (عصر 67)، موشک دامی تی 42، موشک آموزشی تی جی ام، موشک آر 73 و موشک دامی آر 27، موشک آر 60 و موشک دامی ای آی ام 7 نام برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید