کارنامه شاخص بورس در شهریورماه+نمودار

کدخبر: ۱۵۲۳۲۵
شاخص کل بورس تهران که در آخرین روز معاملاتی مردادماه در ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی قرار گرفته بود، در آخرین روز معاملاتی شهریورماه به ارتفاع 76 هزار و 450 واحد عقب‌نشینی کرد و طی معاملات این یک ماه 1635 واحد معادل 2.1 درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران که در آخرین روز معاملاتی مردادماه در ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی قرار گرفته بود، در آخرین روز معاملاتی شهریورماه به ارتفاع 76 هزار و 450 واحد عقب‌نشینی کرد و طی معاملات این یک ماه 1635 واحد، معادل 2.1 درصد کاهش یافت. در این ماه که شاخص از ارتفاع 78 هزار واحدی شروع به کار کرد، روزهای کم‌رونقی مشاهده شد. 

همچنین علاوه بر افت چشمگیر شاخص در این روزها،  شاهد معاملات کم‌حجم در این بازار شدیم. به نظر می‌رسد مهمترین علت افت شاخص در این ایام نبود نقدینگی‌در بازار بود که باعث شد نمادها و گروه‌های مختلف در بازار بازده مناسب نداشته باشند.

در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند در شهریورماه، بازار به طور سنتی عملکردی متفاوت دارد. البته اگرچه تسویه اعتبارات مشتریان کارگزاری‌ها، پایان سال مالی آنها و انتظار برای انتشار گزارش‌های شش‌ماهه و... از عواملی بودند که بازار این روزها را تحت تاثیر قرار دادند اما بازهم نبود اخبار مناسب و نقدینگی در این بازار از اصلی‌ترین معضلات این بازار به شمار می‌رود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید