از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت

آغاز صدور مجوز فروش هواپیما به ایران/ 17 ایرباس به‌زودی می‌آیند

کدخبر: ۱۵۲۳۲۶
دولت آمریکا صدور مجوزهای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را آغاز کرده و در نخستین گام با صدور 2 مجوز، فروش 17 فروند هواپیمای ایرباس به ایران به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.
آغاز صدور مجوز فروش هواپیما به ایران/ 17 ایرباس به‌زودی می‌آیند

به گزارش اقتصانیوز به نقل از بی‌بی‌سی، خبرگزاری رویترز گزارش داده که وزارت خزانه‌داری آمریکا صدور مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری غربی به ایران را آغاز کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مجوز برای فروش برخی هواپیماهای مسافربری ایرباس به ایران را صادر کرده است و انتظار می‌رود تا چند روز آینده مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ هم صادر شود.

سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرده که این شرکت 2 مجوز از دولت آمریکا برای فروش مجموعا 17 فروند هواپیما به ایران دریافت کرده است. هرچند ایرباس یک شرکت آمریکایی نیست اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از قطعات به کار رفته در هواپیماهای این شرکت ساخت شرکت های آمریکایی است، این شرکت نیازمند کسب مجوز از دولت آمریکاست.

سحر نوروززاده، عضو گروه سیاست‌گذاری وزارت امور خارجه آمریکا هم دیروز گفته بود که این مجوزها به زودی صادر خواهد شد.

به گفته خانم نوروز زاده، با توجه به اینکه برای چند دهه فروش هواپیما به ایران صورت نگرفته بود، بررسی و مرور مسائل فنی فروش این هواپیماها طول کشید. این مقام وزارت خارجه آمریکا اما ابراز امیدواری کرد که صدور مجوزهای بعدی در آینده کمتر طول خواهد کشید.

در جریان توافق جامع اتمی (برجام) میان ایران و گروه 1+5، ایالات متحده آمریکا با رفع تحریم فروش هواپیماهای مسافربری به ایران موافقت کرد و این موضوع در متن توافق گنجانده شد.

شرکت‌های ایرباس و بوئینگ هر دو موافقت کرده‌اند که هر کدام بیش از صد فروند هواپیما به شرکت ایران ایر بفروشند یا اجاره دهند.

ایران که به دنبال احیای صنعت هوانوردی خود پس از توافق هسته ای سال گذشته با قدرت های جهانی است، قصد دارد از دو شرکت ایرباس و بوئینگ بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری خریداری یا اجاره کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید