پس از درخواست بانک‌های خصوصی مطرح شد

چراغ سبز به تثبیت نرخ سود/ سیف: نرخ سود بانکی منطقی است

کدخبر: ۱۵۲۳۳۸
در حالی که بانک‌های خصوصی از دولت خواسته‌اند دست از فشار برای کاهش نرخ سود بردارد و اجازه دهد این نرخ روند منطقی خود را طی کند، رئیس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی را «منطقی» ارزیابی کرده و می‌گوید: هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها در حد معقول است.
چراغ سبز به تثبیت نرخ سود/ سیف: نرخ سود بانکی منطقی است

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی طی روزهای گذشته از دولت درخواست کرد اجازه دهد نرخ سود روند منطقی خود را طی کند و حالا به نظر می‌رسد سیاستگذار پولی چراغ سبزی به این درخواست نشان داده است.

بر اساس این گزارش، کوروش پرویزیان، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی گفته بود: ما در موضوع نرخ سود منافع مردم و کسب و کارها را در منافع بانکی اولویت می‌دهیم و پیرامون این موضوع رفتار خود را تنظیم می‌کنیم، به همین دلیل خواهش کردیم که در حوزه نرخ سود که یک پارامتر مهم و اثرگذار در حوزه کسب و کار است، فرآیند منطقی پیگیری شود.

رئیس کل بانک مرکزی اما در نشست تخصصی بررسی مسائل اقتصادی و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور استاندار قزوین، مسوولان این استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها در بانک مرکزی برگزار شد، در این باره گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها با توجه به تنگنای مالی نظام بانکی در حد معقول است و در شرایطی که حدود ۴۵ درصد منابع شبکه بانکی قفل شده، نظام بانکی با کاهش نرخ سود بانکی همپای روند کاهشی نرخ تورم، همراهی مناسبی با فضای اقتصادی کشور داشته است.

در این جلسه همچنین درخواست‌های مسوولان استان قزوین از شبکه بانکی برای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی، رونق بنگاه‌های اقتصادی به خصوص در بخش‌های کشاورزی و صنعتی با توجه به ظرفیت‌های استان و افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی مطرح و بررسی شد.

بخش‌های دیگری از صحبت‌های ولی‌الله سیف را که روابط عمومی بانک مرکزی در گزارش خود آورده است، می‌توانید در قالب جدول اقتصادنیوز مشاهده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید