روحانی در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی:

برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند بگوید این توافق بین‌المللی را قبول ندارم

کدخبر: ۱۵۲۳۵۳
رئیس‌جمهور ایران در گفت و گو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در نیویورک گفت: توافق هسته ای هم چیزی نیست که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بتوانند در آن خللی وارد کنند.
برجام قابل مذاکره مجدد نیست/ هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند بگوید این توافق بین‌المللی را قبول ندارم

حسن روحانی بامداد پنجشنبه به وقت تهران در گفت و گو با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی از عملکرد وزارت خزانه داری آمریکا انتقاد کرد و گفت: این وزارتخانه معامله بانک ها و موسسه های مالی را با ایران دشوار کرده است.

رئیس جمهور ایران درباره توافق هسته ای گفت: تهران حتی پس از پایان دوره هشت ساله از نظارت های قیدشده در توافق نیز قصد ندارد سلاح اتمی بسازد.

'دونالد ترامپ' نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توافق با ایران را 'وحشتناک' خوانده و گفته است برای توافقی بهتر مذاکره خواهد کرد و 'هیلاری کلینتون' رقیب ترامپ در انتخابات نیز گفته است که موضع او در قبال توافق هسته ای، 'بی اعتمادی و راستی آزمایی تعهدات ایران' خواهد بود. اما حسن روحانی در واکنش به این دو اظهار نظر گفت: هیچ کشور یا رئیس جمهوری به تنهایی نمی تواند توافق را زیر سوال ببرد؛ در این توافق چندین کشور و سازمان ملل دخیل بوده اند و سازمان بین المللی انرژی اتمی (IAEA) بر آن نظارت خواهد کرد.

روحانی افزود: البته نامزدها می توانند هر موضوعی را که فکر می کنند به تبلیغات انتخاباتی شان کمک می کند، مطرح کنند. اما هیچ کس نمی تواند بگوید توافق را قبول ندارم یا می‌خواهم دوباره مذاکره کنم.

مخالفت ایران با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه
رئیس جمهور کشورمان همچنین درباره سرنوشت سوریه، تاکید کرد که تمامیت ارضی این کشور باید حفظ شود و سرنوشت رهبری سیاسی را نیز باید با مراجعه به آرای مردم تعیین کرد.

روحانی گفت: 'صندوق های رای و حاکمیت مردم سوریه و اراده ملت باید تنها عامل تعیین کننده در آینده سوریه باشد.'

وی درخواست 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا را که روز چهارشنبه از سوریه و روسیه خواسته بود هرگونه پرواز در مناطق شمالی سوریه را متوقف کنند، رد کرد و گفت این کار به سود داعش و جبهه النصره تمام خواهد شد.

رئیس جمهور  با اشاره به این دو گروه تروریستی گفت: 'باید آنها را زیر فشار نگاه داشت. اگر قرار باشد پروازها را متوقف کنیم، این کار صد در صد به سود آنها خواهد بود.'

روحانی با انتقاد از عملکرد آمریکا در سوریه گفت جنگنده های آمریکایی روز شنبه تاسیسات دولتی سوریه را بمباران کردند و آن را 'یک اشتباه' خواندند؛ در حالی که این اقدام به کشته شدن ده ها تن از نیروهای دولتی منجر شد.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید