آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٥ با حضور روحانی/ پرسش مهر درباره ریشه‌های خشونت در جهان

کدخبر: ۱۵۲۴۰۶
رئیس‌جمهور صبح روز شنبه سوم مهر ماه، با حضور در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه نرجس در منطقه ٦ تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٥ را به صدا درآورد و در قالب «پرسش مهر» از دانش‌آموزان خواست به این سوال بیندیشند که ریشه خشونت در جهان امروز کجاست؟
آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٥ با حضور روحانی/ پرسش مهر درباره ریشه‌های خشونت در جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در بدو ورود به دبیرستان نمونه دولتی نرجس، این مجموعه آموزشی را که توسط خیرین مدرسه ساز و بنیاد فرهنگی مصلی نژاد احداث شده، افتتاح و از لوح یادبود آن پرده برداری کرد.

همزمان با افتتاح این مجموعه آموزشی، تعداد ١٠٠٠ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی نیز به طور همزمان در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

روحانی همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از دانش‌آموزان سوال کرد که «خشونت از کجا نشات گرفته است؟»

رئیس جمهور افزود: مهم این است که ببینیم خشونت و بی اخلاقی از کجا آغاز می شود؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ برای اینکه بتوانیم با خشونت مبارزه کنیم چه کنیم؟ چه راهی وجود دارد که جامعه و جهان از خشونت آسوده شود؟

روحانی در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: چگونه می‌توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

وی ادامه داد: درخواست من این است که محیط کلاس شما محیط سوال باشد، هرگز از سوال کردن نه شرمنده شوید و نه بهراسید، آنچه ما را به پیشرفت می رساند سوال درست و دریافت پاسخ صحیح است.

رئیس‌جمهور همچنین خطاب به معلمان اظهار کرد: معلمان عزیز در سراسر کشور، اجازه دهید دانش آموزان در محیط کلاس، بپرسند و آزادی را به خوبی احساس کنند. محیط کلاس آنها محیط مهربانی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید