بهترین رشد هفتگی طلا در 2 ماه اخیر/ هر اونس 1342 دلار

کدخبر: ۱۵۲۴۰۹
پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد در خصوص سرعت افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد، طلا بیشترین رشد هفتگی دو ماه اخیر خود را به ثبت رساند.
بهترین رشد هفتگی طلا در 2 ماه اخیر/ هر اونس 1342 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، فدرال‌رزرو پس از نشست سیاست‌گذاری خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که یک رویکرد محتاطانه و بادقت را در خصوص آینده نرخ بهره اعمال خواهد کرد موضوعی که به سرمایه‌گذارانی که در خصوص اقدام سریع بانک مرکزی برای سیاست‌های انقباضی بیشتر نگران بودند مجددا قوت قلب پیدا کنند.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

هر اونس طلا در پایان هفته با بیش از 2 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته یکهزار و 342 دلار و 60 سنت معامله شد. 

بر اساس اعلام جورجت بوئل، تحلیلگر ABN، در پی موضع محتاطانه فدرال‌رزرو طلا تقویت شده است. اما در پایان همه معتقدند که نرخ بهره در ماه دسامبر احتمالا افزایش خواهد یافت پس بالارفتن قیمت طلا تا نقطه اوج قبلی بسیار خطرناک خواهد بود.
 
بازارهای سهام نیز با وجود افت در روز جمعه بهترین رشد هفتگی خود را در دو ماه اخیر به ثبت رساندند.

حمزه خان، تحلیلگر ING اعلام کرد: «فدرال‌رزرو این الگو را در پیش گرفته که در نشست‌های خود در خصوص کاهش نرخ بهره سخن بگوید. در چنین محیطی طلا روندی صعودی خواهد داشتT چرا که عدم اطمینان ایجاد می‌کند و نرخ بهره را پایین نگه می‌دارد. بقیه جهان برای طلا تقریبا سالم هستند، ما شاهد سیگنال‌های نرم از سوی بانک مرکزی ژاپن بودیم و همچنین مشاهده کردیم که دارایی‌های ETF در حال بهبود است.» 
 
بر اساس این گزارش دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا رشدی 6.5 تنی را در روز پنجشنبه تجربه کرد.
 
در بازار فلزات گرانبهای دیگر نقره در پایان هفته با بیش از 5 درصد افزایش قیمت 19 دلار و 78 سنت به ازای هر اونس معامله شد. پالادیوم نیز 2 درصد افزایش قیمت داشت تا هر اونس از این فلز 696 دلار و 50 سنت معامله شود و قیمت هر اونس پلاتین با 3.6 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به یکهزار و 52 دلار و 60 سنت رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید