رشد هفتگی نفت در آستانه نشست الجزایر/ نفت برنت 45 دلار

کدخبر: ۱۵۲۴۱۶
در پی بروز نشانه‌هایی از پیشرفت در زمینه توافق اولیه میان ایران و عربستان برای حمایت از قیمت نفت در آستانه نشست الجزایر، قیمت نفت رشد هفتگی اندکی را به ثبت رساند.
رشد هفتگی نفت در آستانه نشست الجزایر/ نفت برنت 45 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، آمار رسیده از آمریکا نشان می‌دهد که در این سه ماهه بیشترین تعداد افزایش فصلی دکل‌ها در دو سال اخیر رخ داده؛ موضوعی که روی قیمت‌‌ها فشار وارد کرده است. قیمت پایین سهام در وال‌استریت و بازارهای سهام دیگر نیز به عنوان یک عامل کاهنده قیمت مطرح شده است.

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت با وجود افت 1.76 دلاری در روز جمعه، رشد هفتگی 0.3 درصدی را به ثبت رساند تا در پایان هفته 45 دلار و 89 سنت معامله شود. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشدی 3 درصدی در پایان هفته به 44 دلار و 48 سنت رسید.
 
پس از اینکه منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود در نشست الجزایر میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان دیگر تصمیم خاصی گرفته نشود، قیمت نفت با افت مواجه شد. 

یک منبع آگاه به نقل از مقامات عربستانی اعلام کرد: «نشست الجزایر یک نشست برای تصمیم‌گیری نیست. این یک نشست برای مشاوره است.»

همچنین بر اساس گزارش رویترز، عربستان اعلام کرده که در صورت توقف افزایش تولید ایران در سال جاری،‌ پیشنهاد کاهش تولید را ارائه خواهد داد.

روسیه، بزرگترین صادرکننده نفت جهان در این هفته رکورد دیگری در تولید زد تا فشار عرضه مازاد در بازار جهانی همچنان وجود داشته باشد.

رشد تولید از سوی اوپک و کاهش ذخایر آمریکا باعث شده تا قیمت نفت در محدوده 40 تا 50 دلاری برای هر بشکه باقی بماند. این در حالی است که درسه‌ماهه نخست قیمت نفت به نزدیکی بشکه‌ای 26 دلار نیز رسیده بود.

کردیت بانک سوئیس در یادداشتی نوشت: «زیربنای بازار به حد کافی قوی نیست تا موجب شود قیمت‌ها تا سه‌ماهه اول یا دوم سال آینده به بشکه ای 50 دلار برسد. به طور مشابه ما شاهد سقوط قیمت یا ایجاد یک چرخه قیمت پایین دیگر نخواهیم بود.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید