با کاهش 25 درصدی کارمندان این گروه اتفاق می‌افتد

عقب‌نشینی گلدمن‌ساکس از آسیا

کدخبر: ۱۵۲۴۶۹
گروه گلدمن‌ساکس در نظر دارد مشاغل بانکداری و سرمایه‌گذاری خود را در آسیا (البته به جز ژاپن) در حدود یک‌چهارم کاهش دهد. این تصمیم به دلیل کاهش عقد قرارداد در این منطقه اتخاذ شده است.
عقب‌نشینی گلدمن‌ساکس از آسیا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام یک منبع آگاه، بانک‌ نیویورکی گلدمن‌ساکس در نظر دارد در ادامه سال جاری 75 شغل خود را در آسیا کاهش دهد. این کاهش مشاغل در حالی رخ می‌دهد که این بانک با بدترین رتبه آسیایی خود در صدور سهام از سال 2008 مواجه بوده است. سخنگوی گلدمن‌ساکس از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.

ارائه سهام آسیایی (به جز ژاپن) در سال جاری 29 درصد کاهش داشته و رتبه گلدمن‌ساکس از رده دوم در سال 2015 به رتبه یازدهم سقوط کرده که بدترین رتبه در 8 سال اخیر بوده است. این شرکت همچنین به دلیل نقش خود در فروش 6 میلیارددلاری اوراق قرضه برای 1MDB، صندوق دولتی مالزی، به اتهام پولشویی و فساد تحت بازرسی موسسات بین‌المللی قرار دارد.

شرکت‌های اوراق بهادار چین به عنوان یک چالش برای بانک‌های غربی نظیر گلدمن‌ساکس و مورگان‌استنلی در آسیا محسوب می‌شوند. این در حالی است که شرکت‌های آسیایی هفت جایگاه از 10 جایگاه مشاوره برای ارائه عرضه اولیه عمومی را در سال جاری از آن خود کرده‌اند. پستال سیوینگ بانک چین در این هفته پیشنهاد خود را در عرضه اولیه هنگ‌کنگ به 7.4 میلیارد دلار افزایش داد که بزرگترین فروش اولین سهام یک شرکت در سال جاری خواهد بود.

پس از گزارش کاهش سود در سال جاری، بانک‌های سرمایه‌گذاری جهانی به منظور کاهش هزینه‌ها به کم‌کردن کارکنان خود روی آورده‌اند. در ماه جولای بانک UBS با تعدیل رده‌های ارشد در منطقه، جایگاه پیشتاز خود را در بانکداری سرمایه‌گذاری آسیا از دست داد. سود قبل از مالیات این بانک در سه‌ماهه دوم 48 درصد کاهش داشته که ناشی از رکود کسب‌وکار سهام در منطقه آسیا-پاسیفیک بوده است. بانک‌های نومورا و مک‌کوئری نیز مشاغل خود را در سال جاری کاهش دادند.

ماه گذشته، گلدمن‌ساکس اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال 15 جایگاه خود را در نیویورک حذف کند که این امر ناشی از معاملات آهسته‌تر و کاهش فعالیت‌های بانکداری بوده است. گلدمن‌ساکس در سال جاری دست‌کم 4 بار به تعدیل نیرو پرداخته است. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید