افزایش 104 تومانی نرخ دلار در فصل تابستان+نمودار

کدخبر: ۱۵۲۴۹۴
دلار آمریکا که در اول تیرماه معادل 3464 تومان به فروش می‌رسید، در آخرین روز معاملاتی فصل تابستان با 104 تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای این فصل با قیمت 3568 تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، دلار آمریکا در اولین روز معاملاتی سال 1395 معادل سه هزار و 478 تومان قیمت داشت. در سه ماهه ابتدایی سال شاهد افت و خیزهای بسیار ناچیز در این نرخ بودیم و نهایتاً در 31 خردادماه دلار آمریکا معادل سه هزار و 459 تومان معامله شد.

در اولین روز معاملاتی فصل تابستان نیز نرخ دلار معادل سه هزار و 464 تومان اعلام شد. با توجه به اینکه در اوایل تیرماه شاهد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بودیم، این موضوع سبب ایجاد تغییراتی در نرخ دلار شد. نرخ دلار با روند صعودی که در پیش گرفته بود در هشتم تیرماه مرز سه هزار و 500 تومان را شکست و بالاترین قیمت دلار در تیرماه به سه هزار و 542 تومان رسید. افت و خیزهای اندک نرخ دلار سبب شد تا در 31تیرماه دلار آمریکا معادل سه هزار و 508 تومان معامله شود.
در مردادماه شاهد تغییر چندانی در نرخ دلار نبودیم، به گونه‌ای که در اولین روز معاملاتی این ماه دلار معادل سه هزار و 510 تومان و در آخرین روز معادل سه هزار و 539 تومان به فروش رسید.

در آخرین ماه از فصل تابستان نیز دلار در همان محدوده سه هزار و 550 تومان افت‌وخیزهایی داشت و نهایتاً در آخرین روز معاملاتی فصل تابستان شاهد بالاترین نرخ دلار در فصل تابستان، یعنی سه هزار و 568 تومان بودیم.

با این اوصاف می‌توان عنوان کرد، با توجه به اینکه در اولین روز از فصل تابستان که دلار معادل سه هزار و 464 تومان به فروش می‌رسید شاهد پایین‌ترین نرخ دلار در این فصل بوده‌ایم و همچنین در 31 شهریورماه بالاترین قیمت دلار را شاهد بوده‌ایم، مجموعاً قیمت دلار در فصل تابستان روندی صعودی را طی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید