افت طلا در آستانه مناظره انتخاباتی آمریکا/ هر اونس 1334 دلار

کدخبر: ۱۵۲۵۳۱
در پی تقویت دلار، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه اندکی افت کرد. این در حالی است که بازارها در انتظار نتیجه مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه روز دوشنبه هستند.
افت طلا در آستانه مناظره انتخاباتی آمریکا/ هر اونس 1334 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،‌ هر اونس طلا با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 334 دلار و 60 سنت معامله شد. 

مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون امشب (بامداد فردا به وقت تهران) برگزار خواهد شد و سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن نشانه‌هایی هستند تا ببنید چه کسی می‌تواند برنده رقابت انتخاباتی بزرگترین اقتصاد دنیا باشد.
 
ویان لی،‌ تحلیلگر NAB اعلام کرد: «اگر این‌گونه درک شود که ترامپ برنده احتمالی رقابت ریاست‌جمهوری است، این موضوع موجب حمایت طلا خواهد شد و ما می‌توانیم شاهد صعود قیمتی طلا در کوتاه‌مدت باشیم. به طور کلی انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا با اقدامات سیاست‌گذاری شدیدتر و نوسانات بیشتری از منظر ژئوپلتیک همراه خواهد بود.» 
    
امروز شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر اندازه می‌گیرد معادل 100.94 ین معامله شد. 
    
سام لافلین، معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «ما انتظار داریم که طلا به این روند ادامه دهد و پس از مناظره نیز در محدوده 1330 تا 1340 دلاری باقی بماند.»

اریک روزنگرن، رئیس فدرال‌رزرو بوستون اعلام کرد نرخ بهره باید به تدریج افزایش یابد و هشدار داد که سقوط نرخ بیکاری به زیر سطح پایدار می‌تواند بهبود اقتصادی در آمریکا را از خط خارج کند.

اظهارات سیاست‌گذاران در روز جمعه نشان می‌دهد که شکاف در فدرال‌رزرو بر سر زمان افزایش بعدی نرخ بهره آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده که تا حد زیادی ناشی از اختلاف نظر در خصوص چشم‌انداز بازار کار بوده است.
    
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره‌ای چون شمش را افزایش داده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود. 
    
آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد، در هفته منتهی به 20 سپتامبر، سفته‌بازاران جایگاه‌های بلندمدت خود را در کومکس برای دومین هفته متوالی افزایش دادند.
    
دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز جمعه، با رشدی 0.03 درصدی به 951.22 تن رسید.
    
هر اونس نقره با افتی 0.7 درصدی 19 دلارو 52 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 1.4 درصد کاهش به یکهزار و 36 دلار و 50 سنت رسید و هر اونس پالادیوم نیز با 1 درصد افت قیمت 692 دلار و 50 سنت داد و ستد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید