موضع‌گیری وزیر انرژی الجزایر نفت را صعودی کرد/ نفت برنت 46 دلار

کدخبر: ۱۵۲۵۳۵
پس از اینکه وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد تمامی احتمالات برای کاهش یا فریز تولید نفت در نشست این هفته اوپک وجود دارد، قیمت نفت در معاملات امروز مجددا افزایش یافت.
موضع‌گیری وزیر انرژی الجزایر نفت را صعودی کرد/ نفت برنت 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه نشانه‌هایی از پیشرفت در توافق اولیه بر سر فریز تولید میان ایران و عربستان حاصل شد، قیمت نفت با رشد مواجه شده است و این در حالی است که روز جمعه نفت افتی 4 درصدی را تجربه کرده بود.

اعضای اوپک در حاشیه مجمع جهانی انرژی در الجزایر، نشستی غیر رسمی را برگزار خواهند کرد تا در خصوص توافق احتمالی برای محدودیت تولید به بحث و تبادل نظر بپردازند.

نورالدین بوطرفا، وزیر انرژی الجزایر روز گذشته اعلام کرد: «ما نشست را با دستان خالی ترک نخواهیم کرد.»

هر بشکه نفت برنت با رشدی 33 سنتی نسبت به جلسه گذشته 46 دلار و 22 سنت معامله شد. این معیار جهانی هفته گذشته را با رشد 0.3 درصدی به پایان رسانده بود. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 22 سنت افزایش به 44 دلار و 70 سنت رسید. نفت آمریکا هفته گذشته 3 درصد افزایش قیمت داشت.
 
جاناتان بارات، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت آیرز آلیانس گفت :«این که کشورهایی نظیر الجزایر هنوز در خصوص توافق سخن می‌گویند بدان معناست که مسئله توافق همچنان محتمل است. من انتظار دارم که الجزایر و ونزوئلا همچنان به تلاش خود برای حصول توافق ادامه دهند، بالا نگهداشتن قیمت برای آنها امری ضروری است.»

با وجود این سیگنال‌های متفاوتی در خصوص احتمال کاهش یا فریز تولید در نشست الجزایر وجود دارد. منابع آگاه به رویترز اعلام کردند که عربستان اعلام کرده که در صورتی که ایران در سال جاری تولیدات خود را افزایش ندهد، این کشور نیز میزان تولید خود را به سطوح ژانویه کاهش خواهد داد، پیشنهادی که تهران هنوز به آن واکنشی نشان نداده است.
 
مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم که نشست اوپک بدون بیانیه رسمی‌ به پایان می‌رسد. هر چند یک تعهد غیر الزام آور برای تثبیت بازار نیز محتمل است.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید