تورم ماهانه از خط قرمز پایین آمد

جزئیات تورم 8.8 درصدی شهریور به‌روایت بانک مرکزی

کدخبر: ۱۵۲۵۳۶
بانک مرکزی نرخ تورم میانگین شهریور ماه را 8.8 درصد اعلام کرده و بر اساس این گزارش، شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده نسبت به ماه قبل 0.7 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از مرکز آمار ایران، بانک مرکزی هم گزارش نرخ تورم شهریور را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در شهريورماه 95 به عدد 247.1 رسيد که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزايش يافته؛ ثبت این رقم، به معنای بازگشت شاخص تورم ماهانه به زیر 0.8 درصد (خطر قرمز تورمی دولت) پس از چهار ماه است. بر اساس این گزارش، شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) نیز معادل 9.5 درصد افزايش داشته است.

این گزارش در حالی است که دو روز پیش مرکز آمار نرخ تورم شهریور ماه را 8.3 درصد و میزان افزایش تورم نسبت به ماه قبل را 0.2 درصد اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش از میان 14 گروه کالا و خدمات مورد بررسی تورم 6 گروه همچنان دو رقمی است و تحصیل با تورم 21.7 درصدی در صدر جدول قرار دارد. بهداشت و درمان هم تورم 18.1 درصدی را تجربه کرده است.

کمترین میزان تورم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل مربوط به ارتباطات است که تورم منفی 0.1 درصدی را تجربه کرده است. تورم اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه 4.5 درصد بوده است.

تورم دیگر گروه‌ها را می‌توانید در نمودار زیر ملاحظه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید