افت طلا پس از نخستین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا/ هر اونس 1334 دلار

کدخبر: ۱۵۲۵۸۹
در پی رشد مجدد بازار سهام و تقویت دلار، در معاملات روز سه‌شنبه قیمت طلا کاهش یافت. این در حالی است سرمایه‌گذاران هیلاری کلینتون را به عنوان برنده نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در برابر دونالد ترامپ می‌دانند.
افت طلا پس از نخستین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا/ هر اونس 1334 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 334 دلار و 20 سنت معامله شد.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات اولیه امروز از سقوط شدید نجات پیدا کرده و دلار نیز از پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر خود در برابر ین فاصله گرفت. 

بازارها هیلاری کلینتون را به عنوان کاندیدایی می‌بینند که شرایط موجود را ادامه خواهد داد، در حالی که برخی دیگر معتقدند ریاست جمهوری دونالد ترامپ به معنای تغییر در سیاست‌ خارجی، مبادلات تجاری و اقتصاد داخلی خواهد بود.

نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شب گذشته در نیویورک برگزار شد.

جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «مناظره‌ها این پتانسیل را دارند که در هفته‌های آینده نوسانات بازارهای مختلف از جمله بازار طلا را افزایش دهند.»

شاخص دلار که این واحدپولی را در برابر 6 ارز دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد با رشدی 0.1 درصدی به 95.354 واحد رسید. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.
 
سام لافلین معامله‌گر گروه MKS گفت: «محدوده 1330 تا 1342 دلاری کنونی همچنان ادامه خواهد داشت و شرکت‌کنندگان در بازار با دقت بیشتری نتایج نخستین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کنند.»

دانیل تارولو، یکی از سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو روز گذشته اعلام کرد، فدرال‌رزرو به دنبال سرمایه بیشتر از بزرگترین بانک‌های آمریکایی است و به وام‌دهندگان کوچکتر اندکی زمان می‌دهد تا تست استرس سالانه خود را به روز کنند.

آمار صندوق بین‌المللی پول در روز دوشنبه نشان داد که روسیه و قزاقستان به تقویت ذخایر طلای خود در ماه آگوست ادامه دادند.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با 0.2 درصد افت قیمت 19 دلار و 39 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.1 درصد کاهش به یکهزار و 34 دلار و 75 سنت رسید و هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد کاهش قیمت 691 دلار و 72 سنت دادوستد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید