رئیس مجلس:

اگر با بخشی از FATF مشکل دارید، چرا همه آن را زیر سوال می‌برید؟

کدخبر: ۱۵۲۶۱۹
رئیس مجلس طی سخنانی خطاب به یکی از منتقدان قرارداد ‌FATF گفت: شما می گویید ما سه چهار بند این قرارداد را قبول نداریم، پس چرا همه توافق را زیر سوال می‌برید؟ عقل دیپلماتیک هم چیز خوبی است. ما وقتی 37 بند از 41 بند را قبول داریم، نباید کل موضوع را زیر سوال ببریم.
اگر با بخشی از FATF مشکل دارید، چرا همه آن را زیر سوال می‌برید؟

به گزارش اقتصادنیوز، در جلسه امروز مجلس و پس از پایان گزارش وزیر اقتصاد درباره FATF، محمد دهقانی، نماینده مردم طرقبه در مجلس اظهار کرد: ما با برخی از بندهای چهل و یک‌گانه FATF مشکل داریم و آن را مغایر موازین قانونی می‌دانیم.

وی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ مجلس از منظر نظارتی وزراء را برای پاسخگویی به مجلس دعوت می‌کند. اما این وزراء به حدی کلی گویی می‌کنند که ما از مسائل جزیی و مهم غافل می‌شویم.

دهقانی افزود: برخی تعهدات داده شده در چارچوب FATF در اختیار وزیر نبوده که باید وزیر پاسخگوی آنها باشد. اما دائم در خصوص کلیات صحبت می‌شود. همچنین از چهل و یک تعهدی که بر اساس FATF بر عهده ماست، چند مورد آن مغایر قانون اساسی است و لازم است به آنها پاسخ داده شود و اینها به لحاظ نظارتی مسئولیت بر عهده مجلس است.

آن گونه که ایسنا گزارش داده، در پاسخ به این تذکر رئیس مجلس طی سخنانی گفت: شما خودتان می گویید ما سه چهار بند را قبول نداریم، پس چرا همه توافق را زیر سوال می‌برید؟ عقل دیپلماتیک هم چیز خوبی است. ما وقتی 37 بند از 41 بند را قبول داریم، نباید کل موضوع را زیر سوال ببریم.

علی لاریجانی ادامه داد: ما باید سر موقع در خصوص مسائل اختلافی صحبت کنیم، اما بعضی‌ها اصرار دارند حرف آخر را اول بزنند. کمیسیون اقتصادی نیز موظف است بررسی‌های جدیدی را در خصوص FATF انجام و گزارش خود را به مجلس ارائه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید