در همکاری مشترک ایران وآلمان مطرح شد

فراهم‌سازی زمینه تولید مشترک و همکاری‌های فنی و اقتصادی واحدهای صنعتی

کدخبر: ۱۵۲۶۲۳
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به آغاز دوره آموزشی مدیران واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران با انجمن همکاری‌های بین‌المللی کشور آلمان از آبان‌ماه امسال اعلام کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی با هدف یافتن شریک کاری در حوزه انتقال تکنولوژی، تولید مشترک متناسب با نیاز روز و توسعه بازارهای فروش خارجی انجام می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز، غلامرضا سلیمانی‌ با اشاره به مذاكرات صورت گرفته با وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سال گذشته گفت: به موجب اين مذاكرات مقررشد دوره‌های آموزشی برای ايجاد شرايط لازم به منظور برقراری همکاری‌های هدفمند بين واحدهای صنعتی كوچك و متوسط ایران و آلمان برگزار شود.

وی ادامه داد: انجمن همكاری‌های بين المللی کشور آلمان (موسسه GIZ) فعالیت خود را از حدود 18 سال پیش در 17 کشورآغاز و اقدام به بررسی و شناسایی واحدهای صنعتی كوچك ومتوسط نموده و دوره های آموزشی را برای آنها برگزار كرده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: هزینه برگزاری این دوره ها را طرف آلمانی تقبل كرده‌است و در مدتی که آموزش پذیران در کشور آلمان حضور دارند نیز این موسسه مدیران آموزش پذیر را برای یافتن شریک اقتصادی و کاری مورد نظر یاری می‌کند.

به گفته سلیمانی، این دوره های آموزشی به مدت یکماه در کشور آلمان برگزار خواهد شد و مدیران واحدهای صنعتی مباحث تئوریک را دو هفته در کشور آلمان آموزش دیده و سپس دو هفته بعد را از کارخانه‌ها بازديد و مذاكرات با شرکت آلمانی مورد نظر خود را انجام خواهند داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با بيان اينكه دوره مقدماتی آشنایی و شرکت در دوره های آموزشی موسسه GIZ کشور آلمان از روز شنبه در تهران آغاز شده است، افزود: پس از برگزاری اين دوره ، مدیران منتخب واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در آبان‌ماه راهی کشور آلمان خواهند شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان كرد: موسسهGIZ کشور آلمان با برگزاری این دوره های آموزشی تلاش دارد تا ظرفیت های صنایع کوچک کشور آلمان را شناسانده و از ظرفیت صنایع کوچک کشورهای دیگر نیز به منظور ايجاد زمينه تولید مشترک بهره برده و شرایط را برای تبادل اطلاعات و تجربه، انتقال تكنولوژی، خريد ماشين آلات و غیره مهیا سازد.

دكترسلیمانی با اشاره به اینکه شرکت در این دوره های آموزشی برای مدیران واحدهای صنعتي كوچك ومتوسط ايران فرصتی برای شناخت از سلیقه و نیاز بازارهای جهانی به همراه ارزیابی ظرفیت های داخلی كشور است، تاکید کرد: مدیران واحدهای صنعتی برای شرکت در این دوره‌ها از 12 استان و در 8 رشته صنعت در رشته صنعت قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، غذایی وكشاورزی، پلاستیک، صنايع فلزی،كانی غير فلزی، نفت وگاز،نانووبيو تكنولوژی، شيميايی وبهداشتی انتخاب شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید