یک کارشناس ارشد انرژی مطرح کرد:

6 عاملی که قیمت نفت را شارژ کرد

کدخبر: ۱۵۲۶۲۹
یک کارشناس ارشد پژوهشی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با تشریح تحولات بازار نفت در هفته منتهی به 23 سپتامبر 2016 عوامل تقویت قیمت نفت را برشمرد.
6 عاملی که قیمت نفت را شارژ کرد

به گزارش اقتصادنیوز، مهدی یوسفی، یک كارشناس ارشد پژوهشی موسسه مطالعات بين‌المللی انرژی با تشریح تحولات بازار نفت در هفته منتهی به 23 سپتامبر 2016 عوامل تقویت قیمت نفت را برشمرد. وی در شماره 11 مجله تحلیل هفتگی تحولات نفت و گاز موسسه مطالعات بين‌المللی انرژی عوامل تقویت قیمت نفت را موارد زیر برشمرد:

1 .كاهش سطح ذخيره سازی‌های نفت خام آمريكا برای سومين هفته متوالی. در هفته منتهی به 16 سپتامبر سطح ذخيره‌سازيهای نفت خام آمريكا با 6.2 ميليون بشكه كاهش به 504.6 ميليون بشكه رسيد، اين در حاليست كه پيش‌بينی می‌شد كه 3.4 ميليون بشكه افزايش يابد. البته نسبت به سال گذشته در همين مقطع زمانی به مقدار 50.6 ميليون بشكه بالاتر است.

2 .در پی تصميم فدرال رزرو مبنی بر عدم تغيير نرخ بهره، ارزش دلار كاهش يافت و به تقويت قيمت نفت انجاميد.

3 .اعتصاب كارگران نفتی در نروژ.

4 .آتش سوزی در پايانه نفتی راس ال‌تنوره عربستان سعودی. البته آرامکو در بيانيه‌ای اعلام کرد که آتش‌سوزی در تاسيسات صادرات نفت راس‌التنوره در سواحل خليج فارس، تاثير منفی بر فعاليت آن نداشته و به سرعت مهار شده است.

5 .حمله مجدد شورشيان به تاسيسات نفتی در دلتای نيجر.

6 .انتشار پيشنهاد عربستان به ايران مبنی بر كاهش توليد به شرط ثابت ماندن توليد ايران در سطح کنونی سه ميليون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز. اين خبر از اين جهت باعث تقويت قيمت شد كه پيش‌بينی شد اگر ايران با پيشنهاد رياض موافقت کند، متحدان عربستان در منطقه و اوپك از جمله امارات متحده عربی، قطر و کويت هم در کاهش توليد مشارکت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید