دادستان تهران خبر داد

بازداشت 4 نفر مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان/ آزادی «هما هودفر» پس از تودیع وثیقه

کدخبر: ۱۵۲۶۳۸
دادستان تهران خبر مربوط به آزادی هما هودفر را تایید کرد و آن را ناشی از تودیع وثیقه توسط نامبرده پس از انجام محاکمه و به لحاظ بیماری و سن متهم اعلام کرد و همچنین از بازداشت چهار نفر مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.
بازداشت 4 نفر مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان/ آزادی «هما هودفر» پس از تودیع وثیقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در نشستی با معاونان دادستان‌ و جمعی از مسئولان قضایی به ضرورت نظارت بر بانک‌ها جهت جلوگیری از تحقق جرایم اقتصادی تاکید کرد و به موضوعاتی چون معوقات کلان بانکی، پرونده‌های بانک‌های تجارت کرمان، گروه امیرمنصور امیر آریا، بانک سرمایه، بابک زنجانی، موسسه‌ ثامن‌الحجج اشاره کرد که در دادسرای تهران تحت رسیدگی بوده و یا در جریان اجرا می‌باشد.

وی تشکیل دادسرای ویژه‌ی مبارزه با جرایم بانکی را اقدامی موثر دانست و ضمن تاکید بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، گفت: بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دادسرا باید به موضوع پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی و جرایم پولی - بانکی اختصاص یابد.

دادستان تهران هم‌چنین از رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها خواست تا در بخش پیشگیری از وقوع جرم، ضمن همکاری با دادستانی تهران، فرآیندها و تدابیری را اتخاذ نمایند تا از تحقق چنین مفاسد و جرایمی پیشگیری به عمل آید. جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین به ضرورت تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و رصد فعالیت‌های موسسات مالی و اعتباری از سوی بانک مرکزی تاکید کرد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه یکی از بسترهایی که امروز در بروز فساد اقتصادی نقش دارد، گفت: نباید اجازه داد بانک‌ها بستری برای ارتکاب جرایم تبدیل شوند. بانکها هستند، وی تاکید کرد: اگر نظارت بر بانکها تشدید نشود وقوع جرایم اقتصادی ادامه خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید