رشد اندک قیمت نفت در پی کاهش موجودی ذخایر آمریکا/ نفت برنت 46 دلار

کدخبر: ۱۵۲۶۴۲
پس از افت شدید قیمت نفت در روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت. این در حالی است که آمار صنعتی نشان داد که موجودی ذخایر نفتی آمریکا افت غیرمنتظره‌ای داشته است.
رشد اندک قیمت نفت در پی کاهش موجودی ذخایر آمریکا/ نفت برنت 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 24 سنتی نسبت به جلسه گذشته 46 دلار و 21 سنت معامله شد، این در حالی بود که روز گذشته این معیار جهانی افتی 2.9 درصدی را به ثبت رسانده بود. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 11 سنت افزایش به 44 دلار و 79 سنت رسید. نفت WTI در جلسه گذشته 2.7 درصد کاهش قیمت داشت. 

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) نشستی غیررسمی را در ادامه روز چهارشنبه برگزار خواهند کرد. اعضای اوپک با تولیدکنندگان غیر اوپک نیز در حاشیه مجمع جهانی انرژی در الجزایر برگزار خواهند کرد.

پس از اینکه ایران پیشنهاد روسیه برای محدود کردن تولیدات خود در ازای کاهش عرضه ریاض رد کرد، قیمت نفت در روز سه‌شنبه سقوط کرد. بازار امیدوار بود که این دو تولیدکننده بزرگ اوپک در این هفته برای کمک به کاهش عرضه مازاد جهانی به یک توافق برسند.
 
ویانی لی، تحلیلگر نفتی بانک ملی استرالیا در ملبورن گفت: «‌بازار معتقد است که بحث‌های این هفته می‌تواند یک زمینه را برای توافق در نشست رسمی اوپک در 30 نوامبر در وین ایجاد کند. من فکر می‌کنم تولیدکنندگان اوپک به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند تولیدات را بیش از این افزایش دهند، پس احتمال حصول توافق در ماه نوامبر  وجود دارد.»

لی افزود: توافق در نوامبر می‌تواند موجب تقویت قیمت در کوتاه‌مدت شود. با این وجود سطح حمایت بستگی به این دارد که میزان محدودیت تولید چقدر خواهد بود. ما انتظار داریم که قیمت نفت در آینده نیز زیر 50 دلار باقی بماند.
 
آمار گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد که موجودی ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 23 سپتامبر با افتی 752 هزار بشکه‌ای به 506.4 میلیون بشکه رسید. تحلیلگران رویترز پیش‌بینی کرده بودند که میزان ذخایر نفتی 2.8 میلیون بشکه افزایش پیدا کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید