رئیس‌جمهور در جمع مردم قزوین مطرح کرد

وعده رشد بالای 5 درصدی اقتصاد / چرا بزرگان کشور و صداوسیما واقعیت را به مردم نمی‌گویند؟

کدخبر: ۱۵۲۶۵۷
رئیس‌جمهور در سفر استانی دولت به قزوین با بیان اینکه تمام شاخص‌ها به ما می‌گوید که روند حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است، افزود: به شما مردم قول می دهم تا پایان سال رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد خواهد بود.
وعده رشد بالای 5 درصدی اقتصاد / چرا بزرگان کشور و صداوسیما واقعیت را به مردم نمی‌گویند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با تاکید براینکه دیگر آن روزهایی که ایران را متهم به حمایت از تروریسم و یا بمب هسته ای می کردند، سپری شده است، اظهارداشت: امروز چهره واقعی و عظمت و جایگاه ملت ایران برای همه جهانیان روشن شده است و سخن در جهان این است که چگونه در ایران سرمایه‌گذاری کرده و با کارآفرینان ایرانی همکاری کنند و چگونه ایران نقش خود را برای ثبات منطقه و جهان بهتر ایفا کند.

رئیس‌جمهور همچنین به کاهش شدید بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت اشاره کرد و گفت: ما در سفر اخیر شاهد بودیم تمام کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت به خاطر افت شدید آن، دچار چه مشکلات عظیمی شده اند.به طور نمونه در ونزوئلا به عنوان یک کشور بزرگ نفتی، نرخ تورم به 485 درصد رسیده است.

روحانی افزود: عربستان سعودی با تولید و صادرات 10 میلیون بشکه نفت، در روزهای اخیر بخاطر شرایط اقتصادی و کاهش قیمت نفت، حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داده و سال گذشته نیز با یکصد میلیارد دلار کسری بودجه مواجه بود.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که «چرا بزرگان کشور، نویسندگان، روزنامه‌ها و صدا و سیما واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویند؟» گفت: مردم بدانید در یک سالی که گذشت و به رغم افت قیمت نفت، نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم بلکه 20 درصد از میزان درآمد خود را نیز به ذخایر خود افزودیم.

روحانی افزود: در همه کشورهای تولیدکننده نفت، ارزش پول ملی به نصف و در بعضی از آنها حتی به یک پنجم کاهش یافت اما ایران اسلامی با همه این شرایط سخت و در حالی که درآمدهای نفتی به یک سوم کاهش یافت، بی دغدغه اداره شد. چرا شکر نعمت نمی‌کنیم؟

رئیس‌جمهور اظهارداشت: وقتی من به برخی از رهبران کشورهای صادرکننده نفت گفتم که در یکسال گذشته هم رشد اقتصادی داشته ایم و هم تورم کاهنده بوده، می پرسیدند چند صد میلیارد دلار از ذخایرتان را برای چنین فضایی استفاده کردید و در مقابل وقتی پاسخ می شنیدند که در همین دوره ما میلیاردها دلار نیز به ذخایرمان اضافه کردیم دچار حیرت می شدند.

روحانی تاکید کرد: ملت بزرگ و عزیز ایران! من گزارش کار دولت نمی‌دهم بلکه گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم. امروز نیز باید همه خودمان را برای ساختن ایران عزیز آماده کنیم. تمام شاخص‌ها به ما می‌گوید روند حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است.

رئیس‌جمهور با اشاره به خودکفایی در شماری از تولیدات کشاورزی گفت: وضعیت در صنعت نیز بدین گونه است. در پیام نوروزی اعلام کردم امسال به دنبال رسیدن به رشد 5 درصدی در اقتصاد هستیم و اکنون به شما مردم قول می دهم تا پایان سال رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک