ادامه رشد کم‌عمق نماگر بازار سرمایه +نمودار

کدخبر: ۱۵۲۶۵۹
طی انجام معاملات امروز چهارشنبه، شاخص کل بورس تهران 157 واحد رشد کرد و در ارتفاع 77 هزار و 300 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، طی انجام معاملات امروز چهارشنبه، شاخص کل بورس تهران 157 واحد رشد کرد و در ارتفاع 77 هزار و 300 واحدی قرار گرفت. در این بازار نماد‌های « خساپا»، «فولاد»، «خودرو»، «ومعادن»،‌ «وساپا»، «خپارس» و «پترول» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای « فارس» و «واتی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

عظیم ثابت با بیان اینکه انتظار می‌رفت بازار در مهرماه جو بهتری داشته باشد، به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر بسیاری از سهم‌ها به قیمت‌های ارزنده خود رسیده‌اند و بسیاری از آنها به خوبی معامله شدند. ابهامات بازار به تدریج در حال کاسته شدن هستند. سال مالی بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری به پایان رسیده است که تاثیر بسیاری بر روند این روزهای بازار گذاشته است.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: امروز نیز، ارزش معاملات بورس و فرابورس مناسب بودند، البته بخشی از آن به معاملات عمده اختصاص پیدا کرده بود. 

او معتقد است: به نظر می‌رسد بازار به سمت فضایی آرام و باثبات در حرکت است و قطعا وجود این فضا، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

ثابت گفت: به رغم‌ رکود موجود در بازار، انتظار می‌رود گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها نیز،‌ نسبت به سال گذشته بهبود یابند. همچنین برخی عوامل دیگر مانند، قیمت فلزات اساسی، نفت و انتظار برای کاهش نرخ سود بانکی از دلایلی هستند که بر بازار تاثیرگذارند و مطرح هستند. 

او افزود: به نظر می‌رسد این مسایل از عمده‌ترین مسایلی بودند که این روزها بازار را تحت تاثیر قرار دادند و آن را نسبت به هفته گذشته که شاخص نزولی بود، با استقبال بیشتری همراه کردند. اگرچه حتی با تداوم این روند، رشد پرشتاب و شارپ را برای بازار متصور نیستیم. خواسته سرمایه‌گذاران در بازار نیز، به این صورت است که بازار رشد آهسته و پیوسته‌ای داشته باشد.



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید