توزیع 30 هزار تن برنج خارجی به نرخ مصوب دولتی/ واردات گوشت از برزیل، مغولستان و ارمنستان

کدخبر: ۱۵۲۶۸۲
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: قیمت برنج خارجی نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است.

علی اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی در رابطه با وضعیت قیمت برنج در آستانه ماه محرم بیان داشت: در تامین برنج مورد نیاز برای ایام محرم هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین قیمت برنج خارجی نسبت به سال گذشته رشد چندنی نداشته است.

او افزود: ابلاغ کرده‌ایم که به مناسبت ماه محرم 30 هزار تن برنج خارجی توسط شرکت بازرگانی دولتی به نرخ مصوب دولتی در استان‌های مختلف توزیع شود تا تنظیم بازار صورت گیرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش قیمت جهانی برنج چرا برنج خارجی در بازارهای داخلی کاهش قیمت نداشته است بیان داشت: قیمت برنج وارداتی باید با تعرفه مدیریت شود که تولید داخلی لطمه نخورد؛ به همین خاطر از کاهش بیش از حد قیمت جلوگیری خواهد شد.

مهرفرد در پاسخ به این سوال که برای تنظیم بازار گوشت قرمز چه تمهیداتی اندیشیده شده است، بیان داشت: برای این کار گوشت منجمد برزیلی عرضه خواهد شد. همچنین ترتیباتی اتخاذ شده است که از کشورهای همسایه دام سبک به صورت گوشت گرم با رعایت موازین ذبح شرعی وارد شود و عمده این گوشت‌ها از کشورهای ارمنستان و مغولستان وارد خواهد شد که دام آنها به دام‌های ما شبیه است.

منبع:ایلنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید