هفته سبز بورس/کارنامه شاخ بورس در اولین هفته پاییزی به روایت نمودار

کدخبر: ۱۵۲۷۰۴
در اولین هفته معاملاتی پاییزی، شاخص کل بورس 849 واحد، معادل 1.1 درصد رشد کرد و با گذر از کانال‌ 76 هزار واحدی، وارد کانال 77 هزار واحدی شد و در ارتفاع 77هزار و 300 واحد ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس که در ابتدای معاملات هفته، در ارتفاع 76 هزار و450واحدی شروع به کار کرد، در انتهای معاملات آخرین روز کاری این هفته 849 واحد معادل 1.1درصد افزایش یافت و با گذر از کانال‌ 76 هزار واحدی که از اواسط شهریورماه به آن راه‌ یافته بود، بلاخره وارد کانال 77 هزار واحدی شد و در ارتفاع 77هزار و 300 واحد ایستاد.

با شروع مهرماه، در اولین روز معاملاتی این هفته بازار مسیر جدیدی را در پیش گرفت و بسیاری از سهام‌داران را به روی خوش خود، امیدوار کرد. در این روز شاخص 456 واحد رشد کرد. این رشد شاخص بعد از روزهای کم‌رونق شهریورماه، که معاملات کم‌حجم آن، روزهای بی‌رمقی را رقم زدند، بسیار خوشحال‌کننده بود. بلاخره سال مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تسویه اعتبارات مشتریان کارگزاری‌ها و... به اتمام رسید و این مساله یکی از عوامل مهم برای رشد بورس شد، چراکه به نظر می‌رسد با اتمام این فصل نقدینگی‌های جدیدی به بازار وارد شدند. بهرحال با انجام معاملات در اولین روز معاملاتی هفته جاری، شاخص در آستانه کانال 77 هزار واحدی قرار گرفت.

در روزهای بعد نیز، شاخص کل بورس به روند صعودی خود ادامه داد، اما رشدی با شیب ملایم‌تر را تجربه کرد. در معاملات روز یکشنبه شاخص توانست مرز 77 هزار واحدی را بشکند و به آن وارد شود.

طی معاملات روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز، شاخص به رشد خود ادامه داد هرچند نسبت به روزهای ابتدایی هفته از شدت آن کاسته شده بود. در این روزها شاخص به ترتیب هشت واحد، 53 واحد و 157 واحد افزایش یافت و در نهایت نماگر بازار در ارتفاع 77 هزار و 300 واحدی قرار گرفت.

به هرحال با توجه به رشد کم‌عمقی که بازار در پیش گرفته، به نظر می‌رسد بازار به سمت فضایی آرام و باثبات در حرکت است هر چند که طبیعی است عوامل پیش روی بازار، مانند انتشار گزارش‌های شش‌ماهه، دو انتخابات پیش رو و... آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در مجموع در اولین هفته معاملاتی پاییزی، شاخص کل بورس 849 واحد رشد کرد و روزنه‌های امید را به میان سهام‌داران بازگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید