پس از کسب تکلیف رئیس مجلس از رهبری

کلیات برنامه ششم در کمیسیون تلفیق تصویب شد/ نوبخت: هر اصلاحی لازم بود، انجام دهید

کدخبر: ۱۵۲۸۷۶
کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق تصویب شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس مجلس در خصوص برنامه ششم توسعه از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کرد. پیش از این، دولت و مجلس اختلافاتی بر سر شکل و روند تصویب لایحه برنامه ششم داشتند. 
کلیات برنامه ششم در کمیسیون تلفیق تصویب شد/ نوبخت: هر اصلاحی لازم بود، انجام دهید

به گزارش اقتصادنیوز، از یک سال قبل که دولت اولین لایحه احکام برنامه ششم توسعه را به مجلس داده تاکنون، مجلس و دولت بر سر کلیات و جزئیات و شکل محتوایی این لایحه اختلاف نظر دارند و با وجود رفت‌وبرگشت‌های مکرر برنامه به دولت و مجلس این اختلافات برطرف نشده است.

اما اکنون یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس از نامه‌نگاری رئیس مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی و کسب تکلیف علی لاریجانی از ایشان در خصوص برنامه ششم توسعه خبر داده است. علی بختیار در گفت‌وگو با ایرنا گفته: علی لاریجانی در این نامه از رهبر معظم انقلاب در این راستا کسب تکلیف کرد که رهبری فرمودند دولت لایحه برنامه ششم توسعه را باید ارائه کند و اگر چنین نشد مجلس می‌تواند لایحه احکام برنامه ششم را در قالب برنامه تکمیل کند.

پس از این نامه، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در جلسه کمیسیون تلفیق اعلام کرده راه برای تعامل میان مجلس و دولت باز است و مجلس هر تغییری که مقتضی بداند می‌تواند در تمامی لوایح منظور کند.

به این ترتیب گویا با تصویب کلیات لایحه برنامه ششم ماجرای اختلاف میان دولت و مجلس بر سر برنامه ششم پایان یافت و در جلسه روز گذشته از 28 نماینده کمیسیون تلفیق 27 نفر به لایحه برنامه ششم رای مثبت دادند.

به گفته محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق این جلسه با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی برگزار شده و موضوعات خاصی چون آب و محیط زیست در اولویت قرار داده شده است. خدابخشی خبر داده که نمایندگان در تلاشند تا پس از تصویب کلیات، جزئیات برنامه ششم را هم هرچه سریع‌تر تصویب کنند.

در این میان گویا دولت هم بنا را بر تعامل با نمایندگان قرار داده. چون نوبخت در جریان تصویب کلیات برنامه ششم در کمیسیون تلفیق گفته بر دولت فرض خواهد بود که نهایت تعامل و همکاری را با مجلس داشته باشد. نوبخت این مصوبه را دومین اقدام شایسته و تعامل برانگیز مجلس دهم با دولت دانست و گفت: با هماهنگی و تعامل مشترک بین مجلس و دولت می‌توان یک لایحه اثربخش و منقح داشت. وی تاکید کرد حق مجلس است که فصل الخطاب باشد و مجلس از نظر دولت جایگاه رفیعی داشته و در راس امور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید