آغاز پروسه «برگزیت» از مارس 2017

خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2019

کدخبر: ۱۵۲۸۹۷
ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که بریتانیا فرایند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را تا انتهای مارس 2017 آغاز خواهد کرد. این بدان معناست که «برگزیت» می‌تواند در سال 2019 اتفاق بیفتد.
خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2019
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌ان‌ان، بریتانیا اجرای ماده 50 معاهده اتحادیه اروپا را در سه‌ماهه نخست سال آینده آغاز خواهد کرد. این، آغاز مذاکرات خروج با 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا خواهد بود.

این نخستین باری است که پس از رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دولت بریتانیا جدول زمانی شفافی را برای انجام مذاکرات اعلام می‌کند.

ترزا می همچنین اعلام کرد که از قانون‌گذاران کشورش خواسته تمامی لوایحی که روی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر می‌گذارد را به تصویب برسانند. این قوانین بدان معناست که بریتانیا می‌تواند برای حفظ قوانین اروپایی خود تصمیم بگیرد. 

با وجود این ترزا می، در خصوص آینده روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا که اهمیت زیادی روی اروپایی‌های ساکن بریتانیا، بریتانیایی‌های ساکن اروپا، بانک‌ها، کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران دارد، سخن چندانی نگفت.

مسئله اصلی این است که بریتانیا تا چه حد مبادلات آزاد با بقیه اروپا را در برابر محدود مهاجرت قربانی خواهد کرد.

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان هفته گذشته اعلام کرد که به شفافیت بیشتری در خصوص نحوه دسترسی بریتانیا به بازار بزرگ اتحادیه اروپا نیاز  خواهد داشت تا در مورد سرمایه‌گذاری آینده در این کشور تصمیم‌گیری کند.

اقتصاد بریتانیا پس از همه‌پرسی 23 ژوئن، فراتر از انتظار عمل کرده، چراکه سقوط شدید ارزش پوند (که موجب تقویت درآمد صادراتی و هزینه‌های گردشگران‌ شده است) و تزریق شدید پول از سوی بانک مرکزی انگلستان به کاهش اثرات «برگزیت» بر اقتصاد بریتانیا کمک کرده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید