روحانی در دیدار علما و ایثارگران استان مرکزی:

باید فضا را در کشور باز کنیم

کدخبر: ۱۵۳۴۶۷
رییس‌ جمهوری، تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز را نه تنها یک وظیفه ملی و قانونی، بلکه وظیفه دینی و شرعی برای همه ایرانیان دانست و گفت: همه باید در کنار هم باشیم و کشور را به حرکت درآوریم و اختلاف بر سر مسایل جزیی کنار گذاشته شود؛ باید فضا را در کشور باز کنیم.
باید فضا را در کشور باز کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی شامگاه یکشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی تأکید کرد: باید به جای دعواهای بی‌ثمر ، همگان به فکر اشتغال، رونق و پیشرفت کشور باشیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به بازدید خود از شرکت واگن‌سازی پارس در اراک، گفت: تکنولوژی این شرکت در گذشته از خارج وارد کشور شده و امروز باید با توجه به سرعت و کیفیت قطارها و وضع راه‌آهن در آینده، این تکنولوژی را به روز کنیم.

روحانی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه شبکه راه‌آهن سریع‌السیر در کشور، گفت: واگن‌سازی ‌های کشور، اگر می‌خواهند واگن‌های مناسب برای سرعت‌های بالا بسازند باید متحول شوند و تکنولوژی خود را به‌روز کنند.

روحانی با بیان اینکه همگان باید برای ایجاد اشتغال جوانان تلاش کنند، ادامه داد: مگر می‌شود، جوانان کشور بیکار باشند و بگوییم به ما ربطی ندارد؟!

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: متأسفانه در سال‌هایی که درآمد نفتی کشور در تاریخ ایران بی‌نظیر بود، اشتغال برای جوانان ایجاد نشد و این در حالی است که در سخت‌ترین شرایط کاهش قیمت نفتی که در دو سال اخیر با آن مواجه بودیم، دولت به فکر اشتغال جوانان بود و اشتغالی هم بوجود آمد که البته با نیاز کشور سازگار نیست.
روحانی با اشاره به اینکه از امسال یک میلیون نیروی آماده بکار جدید به رقم متقاضیان کار در کشور اضافه خواهد شد، گفت: ما باید همه دست به دست هم دهیم و صنعت، واحدهای صنعتی، کشاورزی و دامداری را مدرن کرده و به راه بیندازیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دولت بر راه‌اندازی 7 هزار و 500 واحد صنعتی در سال جاری در کشور بوده، گفت: براساس گزارش رییس کل بانک مرکزی بیش از 12 میلیون و 500 هزار واحد متوسط و کوچک از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند تا بتوانند از ظرفیت خود بهره‌برداری کنند و این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت و این به معنای حرکت رو به جلو است.

روحانی با اشاره به اینکه رسیدن به توافق در برجام برای دستیابی به تکنولوژی و فناوری روز دنیا بود، گفت: ما امروز حتی در زمینه فناوری هسته‌ای نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، نیاز به پیشرفت داریم و قراردادهایی که رییس سازمان انرژی اتمی جدیداً با برخی کشورهای اروپایی به امضاء رسانده در این راستا است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه برای اولین بار در سال گذشته صادرات غیرنفتی بر واردات در کشور پیشی گرفت و در آمار 3 ماهه اول سال جاری نیز همین روند ادامه یافته،‌ گفت: از آغاز سال مبنای دولت بر این بوده در رونق و پیشرفت اقتصادی به رقم مثبتی دست پیدا کنیم و این در حالی است که رشد اقتصادی در ابتدای دولت منفی 6.8 دهم درصد بوده، اما امسال توانسته‌ایم به رشد 5 درصد و حتی با خوش‌بینی تا پایان سال به بالای آن دست پیدا کنیم که این در سایه وحدت و اتحاد به دست آمده است.

وی اظهار داشت: همه باید در کنار هم باشیم و کشور را به حرکت درآوریم و اختلاف بر سر مسایل جزیی کنار گذاشته شود؛ باید فضا را در کشور باز کنیم.

روحانی با اشاره به همزمانی مسابقه ایران و کره جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و شب عاشورای حسینی، گفت: عده‌ای مدام پیش از ماه محرم نگران این مسابقه بودند و به ما اعلام می‌کردند که در پاسخ به آنها می‌گفتیم نگران نباشید چرا که مردم و جوانان ما بیش از همگان درک می‌کنند و خاک پای اصحاب امام حسین(ع) را توتیای چشم کرده و رعایت می‌کنند.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: باید به مردم و جوانان اعتماد کرد و همدیگر را کمک و یاری نموده تا در کنار هم بتوانیم کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید