تکنولوژی برای تسلا دردسرساز شد/ تحقیقات درباره این خودروها به جریان افتاد

کدخبر: ۶۴۳۴۲۱
اقتصادنیوز: آسیب های سیستم خودران شرکت تسلا منجر به آغاز تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک آمریکا درباره این محصولات شده است.
تکنولوژی برای تسلا دردسرساز شد/ تحقیقات درباره این خودروها به جریان افتاد

به گزارش اقتصادنیوز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) یکی از بزرگترین تحقیقات خود را در مورد سیستم راننده خودران تسلا آغاز کرده و براساس آنچه در تحقیقات این اداره آمده است، فناوری نوآورانه تسلا به 13 تصادف مرگبار منجر شده است و این خودروساز مجبور است تا برنامه تشخیص راننده خود را در اواخر سال گذشته به روز کند.

این تحقیق برای نخستین بار در تابستان سال 2021 و زمانی که تصادفات متعدد تسلا با وسایل نقلیه اضطراری پارک شده گزارش شده بود، به جریان افتاد و نزدیک به سه سال بعد، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده تشخیص داد که طراحی اولیه سیستم خودران تسلا منجر به سوء استفاده قابل پیش بینی و تصادفات قابل اجتناب شده است و دولت این فناوری را با 13 حادثه مرگبار مرتبط دانسته است.

به گزارش واشنگتن پست، پس از آزمایش‌ها در یکی از تأسیسات اوهایو، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده اکنون ادعا می‌کند که تغییرات اخیراً تسلا به راحتی قابل تغییر است و این آژانس سؤالات بیشتری در مورد سیستم آینده دارد. در یک آزمایش جداگانه موتورترند از سیستم تسلا در یک خودروی مدل Y، راننده آزمایشی متوجه شد که این سیستم به راننده هشدار نداده تا با لمس فرمان به مدت 7 دقیقه کامل کنترل خودرو را حفظ کند. آزمایش ها همچنین مشخص کرد که دوربین نظارت بر راننده تنها زمانی فعال است که Autosteer فعال باشد، اما نه Autopilot، و ظاهراً فقط در سرعت‌های بالاتر از 30 مایل در ساعت کار می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید