رشد چشمگیر قراردادهای ثبت‌شده در سامانه خودنویس

کدخبر: ۶۴۴۲۴۲
آمار قراردادهای ثبت‌شده در سامانه خودنویس در ۴۰ روز ابتدای امسال ۴۱ درصد رشد یافته است.
رشد چشمگیر قراردادهای ثبت‌شده در سامانه خودنویس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طبق آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سامانه «ایران املاک» ۸۰ هزار و ۱۸۶ قرارداد ثبت شده بود، در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۳ در سامانه خودنویس ۱۱۲ هزار و ۸۶۴ قرارداد ثبت و کدرهگیری صادر شده است که نشان از رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده دارد.

خبر مرتبط
کوتاه شدن دست دلال‌ها و سوداگران با سامانه خودنویس محقق شد

اقتصادنیوز: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.

بر طبق بررسی‌های انجام شده،آمار یکم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۲ هزار و ۶۷۸ قرارداد بیشتر است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، درحالیکه با راه اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون، خودشان نیز قراردادهای اجاره را ثبت کنند.

روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

خبر مرتبط
همه چیز درباره سامانه خودنویس/ املاکی‌ها از کمیسیون‌های نجومی محروم شدند

اقتصادنیوز: کارشناس مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس به صورت کامل تمامی قراردادهای اجاره مسکن به صورت رایگان ثبت و حق الزحمه های نجومی در این سامانه برچیده شد.

توجه به این نکته که بیش از ۸۷ درصد قراردادهای ثبت شده تا کنون توسط مالکان یا مستاجران انجام شده، نشان داد که همه مردم توانمند هستند و فقط با ذکر نکات قانونی و یادآوری الزامات قرارداد اجاره ملک همه می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند.

171111658

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید