افزایش 70 درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به سال قبل+ نمودار

کدخبر: ۶۴۷۵۷۴
اقتصادنیوز: حدود 80 درصد مشاغل و اصناف، مالیاتی زیر 10 میلیون تومان در سال پرداخته‌اند و متوسط مالیاتی دریافتی از اصناف، 7 میلیون تومان در سال است.
افزایش 70 درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به سال قبل+ نمودار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طبق آمارها و جداول سازمان امور مالیاتی، در سال 1402 درآمد حاصل از مالیات 2 برابر درآمد حاصل از فروش نفت بوده است. همچنین درآمدهای مالیاتی امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.
2

50.6 درصد مودیان مالیاتی در اصناف مالیات‌شان صفر بوده است

در سال 1402 مالیات اصناف 6 درصد کل مالیات دریافتی دولت (50 هزارمیلیارد تومان) است، این در حالیست که سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی حدود 30 درصد است.مالیات دریافتی از 800 شرکت بزرگ 5 برابر مالیات دریافتی از 6 میلیون کسبه است. 50 درصد مالیات مشاغل و اصناف تنها از یک درصد مودیان دریافت می‌شود.همچنین 50.6 درصد مودیان مالیاتی در اصناف، مالیات‌شان صفر بوده است؛ 19.4 درصد مالیات‌شان زیر 5 میلیون تومان در سال بوده است.9.7 درصد نیز در محدوده 5 تا 10 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند، بدین ترتیب چیزی حدود 80 درصد مشاغل و اصناف، مالیاتی زیر 10 میلیون تومان در سال پرداخت کرده‌اند. متوسط مالیاتی دریافتی از اصناف 7 میلیون تومان در سال بوده و این رقم برای اصناف تهران 11 میلیون تومان بوده است.
3

مالیات‌ کارمندان بیشتر از نمایشگاه‌داران اتومبیل، املاکی‌ها و طلافروشان

با در نظر گرفتن حقوق 20 میلیون تومانی یک کارمند، وی در سال 30 میلیون تومان مالیات می‌پردازد که در مقایسه با اصناف مختلف فقط طلافروشان هستند که با 35 میلیون تومان مالیات سالانه، کمتر مالیات می‌پردازند و از بقیه اصناف، مالیات بیشتری می‌دهند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی