واکنش تند مهدی چمران به قطع درختان پارک چیتگر/ هیچ احمقی نمی‌رود درختان را قطع کند

کدخبر: ۶۴۷۷۷۴
اقتصادنیوز: رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه دویست و سی و هفتمین جلسه شورا به برخی از ابهامات و سؤالات مطرح شده در حوزه شهری پاسخ داد.
واکنش تند مهدی چمران به قطع درختان پارک چیتگر/ هیچ احمقی نمی‌رود درختان را قطع کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و سی و هفتمین جلسه رسمی شورا و در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد مسعود امام رضا (ع)، در خصوص شایعه ساخت هتل‌های ۵ ستاره در بوستان‌ها گفت: ابتدا باید بگویم که در این باره هیچ اطلاعیه‌ای به شورا ارائه نشده است و تا زمانی که شورا مطلع نشده و موضوع را مصوب نکند؛ چنین اقدامی عملی نخواهد بود. 

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی به دلیل کمبود هتل در تهران مؤکداً در خصوص ساخت هتل و  تشویق به انجام آن بارها پیشنهاد داده است در نقاط مختلفی که شهرداری دارای زمین و امکانات لازم برای این امر است؛ به صورت مشارکتی یا غیر مشارکتی هتل‌هایی ساخته شود. لازم به ذکر است که اولاً در پارک‌ها غیر از آنچه مصوب شده است؛ مجوز هیچ ساخت و سازی وجود ندارد مگر آنکه شرایط خاصی وجود داشته باشد. اما پارکی که سبز بوده و قابل استفاده باشد قاعدتاً مکان مناسبی برای نه تنها هتل بلکه هیچ سازه دیگری نیست، جز مسجد و نمازخانه و سرویس‌هایی که مورد نیاز پارک است، بنابراین چنین چیزی به صورت عملیاتی هنوز به شورا ارائه نشده است. 

چمران در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات شهرداری تهران مبنی بر اجرای تونل شهید متوسلیان، بیان کرد: در این خصوص نیز هنوز طرحی به شورا از سوی شهرداری ارائه نشده است. اما مطالعات آن در لایحه بودجه لحاظ شده است، موضوع تونل شهید متوسلیان از دوره قبل هم مطرح بود اما از آنجا که پروژه بسیار عظیمی بوده و منابع مالی بسیاری می‌طلبد، پیشنهاد شد اجرای این پروژه به بخش خصوصی واگذار شده تا از بهره‌برداری آن بتواند تامین مالی را داشته باشد. بخش‌های خصوصی می‌توانند در این باره طرح‌های خود را ارائه داده و پس از بررسی در صورت قابل قبول بودن اجرایی شود. 

رئیس شورا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ورود نخستین واگن‌های مترو در بهمن ماه توضیح داد: مراحل به صورت پله پله و گام به گام پیش می‌رود و امیدواریم که واگن‌ها را در بهمن ماه تحویل بگیریم.

 وی در ادامه در خصوص جانمایی آرادکوه نیز گفت: این مسئله فعلاً در حد یک پیشنهاد است و نیاز به بررسی بیشتر دارد، اما انتقال آن به اطراف قم امکان‌پذیر نیست چرا که این استان ظرفیت لازم را ندارد. در خصوص جاده قم پیشنهاداتی بوده که روی آن مکان یابی نیز انجام شده است که باید پیگیری شود.

 چمران در ارتباط با قطع برخی از درختان چیتگر اظهار داشت: هیچ احمقی نمی‌رود درختان چیتگر را قطع کند و اگر درختی در آنجا از بین می‌رود، می‌تواند دلایل مختلفی از جمله خشک شدن آن داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی