افزایش اجساد ثبت و دفن نشده معضل جدید کانادا

کدخبر: ۶۴۷۸۲۳
اقتصادنیوز: در بعضی از ایالت‌های کانادا اجساد ثبت نشده به دلیل هزینه‌های بالای خاکسپاری رو به افزایش است.
 افزایش اجساد ثبت و دفن نشده معضل جدید کانادا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از ایالت کانادا در سال‌های اخیر شاهد افزایش اجساد ثبت نشده و بدون خانواده بوده‌اند و نزدیکان هزینه‌های بالای تشییع جنازه را دلیلی فزاینده برای دفن نکردن اجساد عزیزان عنوان کرده‌اند.

طبق برآوردها، هزینه کلی مراسم تدفین در کانادا در بالاترین سطح از حدود ۶۰۰۰ دلار در سال ۱۹۹۸ به حدود ۸۸۰۰ دلار در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

این پدیده حداقل یک ایالت کانادا را بر آن داشته تا یک مرکز جدید بسازد. 

درک هویر، رئیس پزشکی قانونی انتاریو گفت: در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، تعداد اجساد ثبت و دفن نشده از ۲۴۲ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۸۳ نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

در بیشتر این موارد، اقوام نزدیک شناسایی شدند، اما به دلایل مختلف نتوانستند جسد را دریافت کنند، که رایج‌ترین آنها پول است. 

هویر گفت: این ناراحت کننده است، زیرا فردی است که فوت کرده است و هیچ دوست یا خانواده‌ای ندارد در موقعیتی نیست که بتواند دستورالعمل‌ها یا برنامه‌هایی را برای آن فرد پس از مرگش ارائه دهد.

به طور رسمی، در انتاریو، ۲۴ ساعت زمان نیاز است تا یک جسد فاقد خانواده یا دوست تلقی شود. او گفت، اما کارکنان دفتر پزشکی قانونی ممکن است هفته‌ها تلاش کنند تا نزدیکان آن را پیدا کنند. اگر بستگان تأیید کنند که نمی‌توانند هزینه دفن جسد را پرداخت کنند، شهرداری محلی ضمن همکاری با یک خانه تشییع جنازه یک دفن ساده را برگزار کند.

در این بین جسد در سردخانه یا مرکز نگهداری با دمای کنترل شده نگهداری می‌شود.

در کبک، تعداد اینگونه اجساد از ۶۶ جسد در سال ۲۰۱۳ به ۱۸۳ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. در آلبرتا، تعداد اجسادی که هیچ اقوام دیگری برای آنها یافت نشد از ۸۰ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی