خبر مهم برای والدین کلاس‌اولی‌ها/زمان آغاز ثبت‌نام مدارس اعلام شد

کدخبر: ۶۴۵۰۱۲
اقتصادنیوز: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.
خبر مهم برای والدین کلاس‌اولی‌ها/زمان آغاز ثبت‌نام مدارس اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام کلاس اولی ها به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند. برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: سازو کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.

۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، در ۲ سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.

خبر مرتبط
محتوای کتاب‌های درسی کلاس اولی‌ها تغییر می‌کند؟

اقتصادنیوز: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییر در محتوای کتب اول ابتدایی در سال جاری خبر داد.

طریفی حسینی ادامه داد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.

وی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز توضیح داد: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید