خبر خوش برای والدین کلاس‌اولی‌ها/افزودن یک امتیاز به محل تحصیل فرزند

کدخبر: ۶۴۵۲۵۳
اقتصادنیوز: معاون آموزش ابتدایی گفت: یک نوع تسهیل گری برای ثبت نام در محدوده محل کار والدین ایجاد شده است.
خبر خوش برای والدین کلاس‌اولی‌ها/افزودن یک امتیاز به محل تحصیل فرزند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول از فردا گفت: سازماندهی دانش آموزان از فردا آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم سال آینده سال تحصیلی متفاوت و خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان گفت: رهبری بر اجرای سند تحول تاکید داشتند و نگاشت نقشه راه اجرای سند تحول هم آغاز شد. در سندی که برای مدرسه نگارش شده است؛ به زودی در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.

امسال برای اولین بار نظام دوری را از اول ابتدایی آغاز خواهیم کرد. در این خصوص بحث توانمندسازی معلمان را اجرایی خواهیم کرد که برنامه ریزی آن از هم اکنون آغاز شده است تا معلمان کیفیت و شایستگی لازم را داشته باشند. با رایزنی‌های انجام شده هزار فضای آموزشی در مدارس دولتی به فضای ورزشی هم مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه و خلاقیت پروری و مهارت آموزی از پروژه‌های اصلی ماست گفت: این موضوع را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردیم و به طور ویژه صد ساعت در اختیار مدرسه گذاشتیم تا آنان به صورت تخصصی برنامه ریزی کنند تا مهارت آموزی دانش آموزان را اجرایی کنیم.

طریفی حسینی گفت: شیوه جذب معلم را برای دومین سال متوالی داشتیم. ۲۸ هزار و ۸ رده استخدامی را ایجاد کردیم؛ روند استخدام از دیروز آغاز شده و در تلاشیم تا مهر ماه روند جذب و توانمندسازی معلمان جذب شده را به پایان برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی گفت: سال گذشته طرح شهید همت را برای توانمندسازی معلمان داشتیم که عمده معلمان جدید الاستخدام داشتیم که طرح موفقی بود و سال آینده هم این طرح را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت مدارس دولتی از دغدغه‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دو سال اخیر مجموعه استخدام‌ها چیزی حدود ۲۰۰ هزار استخدام بوده است. با این رویکرد این حجم از استخدام‌ها با رویکرد کیفی نوید بخش معلمانی است که می‌توانند تحول مد نظرمان را رقم بزنند. این معلمان با روند سخت و متفاوت جذب می‌شوند ما متفاوت‌ترین افراد جامعه را به عنوان معلم انتخاب می‌کنیم. ۲۸ هزار نفر از حدود ۶۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند و ما حساب ویژه‌ای روی آنان باز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال دومین سال ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان است گفت: ثبت نام الکترونیکی، شرایط آسان‌تر و سریع‌تری را برای ثبت نام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. قواعد کلی ثبت نام در آئین نامه اجرایی مدارس آمده است. یک نوع تسهیل گری برای ثبت نام در محدوده محل کار والدین ایجاد شده است.

طریفی حسینی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی به منزله ثبت نام قطعی نیست؛ گفت: مدیران مدارس با توجه به شرایط و ظرفیت اقدام به ثبت‌نام نهایی خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ثبت نام اتباع در مدرسه هنوز آغاز نشده است؛ گفت: البته ثبت نام در سنجش سلامت کودکان اتباع در حال انجام است اما ثبت نام در مدارس پس از صدور آئین نامه اجرایی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید