حمدان: موافقت حماس با توافق نتانیاهو را با شکست سیاسی مواجه کرد

کدخبر: ۶۴۵۳۲۰
اقتصادنیوز: یکی از رهبران ارشد جنبش حماس گفت که موافقت حماس با توافق آتش‌بس نتانیاهو را با شکست سیاسی و از دست دادن استراتژی‌اش مواجه کرد.
حمدان:  موافقت حماس با توافق نتانیاهو را با شکست سیاسی مواجه کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش حماس در این باره اظهار کرد: دشمن علیرغم نابودی تمام ابعاد زندگی انسانی در غزه با حمایت و مشارکت آمریکا، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و نقشه‌های آن به دلیل مقاومت ملت ما و رشادت‌های مقاومت نقش برآب شده است.

خبر مرتبط
هیات جنبش حماس وارد قاهره شد/مسائل مربوط به توافق آتش‌بس بررسی می‌شوند

اقتصادنیوز: منابع خبر اعلام کردند که هیات مذاکره‌کننده جنبش حماس برای پیگیری مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه وارد قاهره شده است.

وی با بیان اینکه موافقت جنبش حماس با پیشنهاد میانجی‌های مصری و قطری در نتیجه مذاکرات مستمری بود که طی آن ما تا حد لازم انعطاف نشان دادیم، گفت: جنبش حماس در جریان مذاکرات رویکرد مثبتی از خود نشان داد و حقوق ملت ما را حفظ کرد.

حمدان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های میانجی‌ها برای رسیدن به توافق، افزود: ما از میانجی‌گران تضمین دریافت کردیم که در صورت تکمیل توافق، نقشی خواهند داشت و اشغالگران را برای اجرای مفاد آن تحت فشار قرار می‌دهند.

خبر مرتبط
حماس: هنوز به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش حماس گفت: اسرائیل با هیچ پیشنهادی از سوی میانجیگران آتش‌بس موافقت نکرده است و ما هنوز به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم.

این مقام ارشد حماس ادامه داد: این توافق بیانگر یک اجماع ملی برای همه گروه‌های مقاومت و بیان صادقانه خواسته‌ها و حقوق مشروع ملت ما است.

حمدان همچنین تاکید کرد: موافقت حماس با توافق با وجود طفره رفتن نتانیاهو از دستیابی به آن، دولت آمریکا را ملزم به کنار گذاشتن جانبداری از رژیم اشغالگر می‌کند ضمن اینکه موافقت حماس، نتانیاهو را با شکست سیاسی و از دست دادن استراتژی‌اش مواجه کرد.

وی در ادامه اظهاراتش درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز گفت: هجوم به گذرگاه رفح جنایت و تشدید تنش خطرناک علیه تأسیساتی است که تحت حمایت قوانین بین‌المللی بوده و هدف آن تشدید بحران انسانی در نوار غزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید