تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در گیلان

کدخبر: ۶۴۵۵۴۸
اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از عصر چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه با تقویت فعالیت سامانه ناپایدار، بارش ها در استان تشدید می شود.
تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در گیلان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد دادرس ۱۹ اردیبهشت ماه آسمان گیلان را قسمتی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: دیلمان با هشت درجه سانتی گراد و لوشان با ۲۸ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در منطقه دانست و افزود: مطابق هشدار سطح نارنجی صادر شده، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد شدید و بارندگی تا امروز مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از تقویت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه خبر داد و عنوان کرد: ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارندگی رگباری و شدید و وزش باد و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ مورد انتظار است.

دادرس ادامه داد: طی این مدت آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش، شکستن و سقوط درختان، خسارت به سازه ها و ابنیه، خسارت به خزانه های برنج و خسارت به محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه دریا تا امروز مواج و طوفانی بوده و برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب است، یادآور شد: از عصر پنجشنبه به تدریج با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر و روند افزایش دما تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود؛ البته طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری های همرفتی و موقتی، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه